Foto: @World

Argentina 2017 – Elfyn Evans kaotas esikoha 0,7 sekundiga

Nädalavahetusel sõidetud Argentina ralli pakkus taaskord kõigile fännidele tõeliselt põneva vaatemängu, mis kulmineerus viimasel kiiruskatsel esikoha duelliga. Eestlaste rõõmuks suutsid Ott Tänak koos kaardilugeja Martin Järveojaga lõpetada ralli kolmandal kohal, mis oli meestele kolmandaks poodiumiks sel aastal.

Elfyn Evansi suurepärane ralli algus

Pidasin ralli eel suurimateks favoriitideks Sebastien Ogieri, kes pole kunagi Argentina rallit võitnud, Korsikal võidutsenud Thierry Neuvillet ning hoogu koguvat Kris Meeket. Esimese kruusakatse järel haaras aga juhtohjad Elfyn Evans, kes sõidab sel aastal küll M-Sporti meeskonnas, kuid kasutab Dmacki rehve. Eelmisel aastal oli Ott Tänak Argentina rasketel teedel Dmacki rehvidega suures hädas, kuid sellel aastal on väike Briti rehvitootja suure arengu teinud, mis lubas Evansil kiirust näidata.

Esimese päeva lõpuks juhtis Elfyn Evans konkurentide ees peaaegu minutiga, kuid teisest kuni kuuenda kohani asusid mehed 35 sekundi sees, mis tõotas põnevat kihutamist. Esimesena möödus belglane Thierry Neuville teisel kohal olnud Mads Östbergist ning asus Evansit püüdma. Tavaliselt oleks peaaegu minuti tagasi sõitmine väga raske, kuid Argentina teedel võib kõike juhtuda ning Neuville otsustas riskida. Belglase tuules alustas ettepoole rühkimist ka eestlane Ott Tänak, kes möödus esmalt meeskonnakaaslasest ning siis ka Mads Östbergist.

Dramaatiline lõpplahendus

Kihutamine teisel päeval tasus ära ning päeva lõpuks lahutas kolmandal kohal olevat Tänakut liidrist 26,8 sekundit ning teisel kohal olnud Neuville kaotas Evansile kõigest 11,5 sekundit. Kolmandal päeval oli kavas läbida kahel korral legendaarne El Condori kiiruskatse, millel pikkus 16,3km ning 22,6 km pikkune Mina Clavero, mis on klassikalised Argentina ralli kiiruskatsed. Päeva esimesel katsel vahendasid Ott ja Thierry liidriga vahet paari sekundi võrra, kuid teise kiiruskatse järel lahutas liidreid vaid 0,6 sekundit Evansi kasuks.

Rallifännid on sel aastal varemgi näinud, kuidas ralli lõpplahendus otsustatakse alles viimasel katsel, kuid Argentinas krutiti põnevus maksimaalsele tasemele. Viimasele katsele startis Elfyn Evans 0,6 sekundilise eduga Thierry Neuville ees ning vaheajapunktis oli ta oma edu kasvatanud kolmele sekundile. Samal ajal jõudis kiiruskatse lõppu Neuville, kes tunnistas, et andis endast maksimumi ning ta oleks rahul ka teise kohaga. Viimane kiiruskatse El Condor on üks legendaarsemaid kiiruskatseid terves MM kalendris, sest on väga tehniline ning nõuab väga head keskendumist. Katsel on palju väikseid sildasid ning ühel neist ilmselt kaotas Evans ka esikoha riivates sillapiiret õrnalt. Kaotus ei olnud suur, kuid lõpus jäi Evans Neuvillele alla 1,3 sekundiga, mis tähendas, et üldarvestuses kaotas ta ralli 0,7 sekundiga.

Ott Tänak koos kaardilugeja Martin Järveojaga pühapäeval enam võidukonkurentsi ei sekkunud ning mehed leppisid kolmanda kohaga, mis on siiski väga hea saavutus. Eestlased on jõudnud nüüd poodiumile kolmel rallil viiest ning nii Rootsis, kui ka Argentinas oldi meeskonnakaaslasest Ogierist puhta sõiduga kiiremad. Eestlaste hooaja algus on olnud väga hea, vaid Korsikal tuli leppida väikse pettumusega, kuid tundub, et Tänakul on väga hea võimalus lõpetada aasta esikolmikus.

Kris Meeke eksis taas

Argentina ralli üks favoriitidest oli Citroeni esisõitja Kris Meeke, kel ebaõnnestusid hooaja kaks esimest rallit, kuid Mehhiko rallivõiduga taastas mees enesekindluse ning tundus, et ta on hooaja alguses tehtud vigadest õppinud. Paraku sõitis Kris juba neljandal katsel rajalt välja ning muutis Citroeni rusuhunnikuks, mille meeskond suutis siiski päeva lõpus korda teha, et britt saaks teisel päeval uuesti rajale tulla.

Teisel päeval alustas Kris hea hooga võites kaks kiiruskatset ning olles kahel korral ka kolmas. Britt on tuntud oma sõidustiili poolest – ta sõidab sisuliselt igal katsel gaas põhjas ning sõltumata olukorrast end tagasi ei hoia. Rallifännidele tuletab tema sõidustiil meelde legendaarset Colin McRaed, kes oli Krisi mentoriks. Ralli kokkuvõttes polnud tal enam midagi püüda, kuid mees ei kavatsenudki alla anda ning 14. kiiruskatsel pingutaski ta natukene üle ning käis taaskord üle katuse – sedakorda lausa 7-8 korda, kuid õnneks pääsesid sõitjad tervelt.

Kui Kris Meeke lõppu jõuab, siis on ta alati väga kiire, kuid paraku on tal suured probleemid stabiilsusega – vahepeal tundus, et ta on varasemast õppinud ning suudab sõita ka riskimata, kuid paraku tundub, et just uljus maksab talle kätte. Kiiruse poolest võiks ta olla üks tiitlipretendent, kuid võitmistest pole midagi kasu, kui ülejäänud rallidel tabelisse nullid kirja saab.

Mads Östbergi tagasitulek

Argentinas naasis rajale ka norralane Mads Östberg, kes sel aastal sõidab erameeskonnas uue Ford Fiesta WRCga. Norralane oli stardis ka hooaja alguses Rootsis, kuid seal vaevasid tema autot mitmed tehnilised probleemid ning samuti oli ta hädas õige seadistuse leidmisega, sest sai auto sisuliselt loetud päevad enne rallit kätte. Vahepealsed rallid jäid tal vahele lapse sünni ning auto tehniliste probleemide tõttu – Korsikal mees ei startinud kuna neil polnud asfaldi vedrustust ning sõitma oleks pidanud Monte-Carlo seadistusega.

Argentina ralliks olid tehnilised probleemid seljatatud ja mees jõudis ka korralikult testida, et seaded paika saada ning esimesel päeval näitaski norralane hoogu, mida ta ei suutnud näidata viimastel aastatel ka M-Sporti põhimeeskonnas sõites. Norralane on varasematel aastatel leppinud turvaliste TOP6 kohtadega, kuid tema nö. võitlejahinge pole ammu nähtud – tavaliselt on üks vabandust teist taga ajanud, kuid mitte Argentinas. Mees hoidis Elfyn Evansi järel peale avapäeva teist kohta kuniks teise päeva alguses möödus temast esmalt Thierry Neuville ja tema tuules ka Ott Tänak.

Kindlasti oli kasu ka tema stardipositsioonist, kuid siiski näitas ta, et kui kõik sujub, siis suudab liidritega samas tempos püsida. Peale laupäevast hoolduspausi hakkasid Madsi jaoks asjad allamäge liikuma, ühest veetakistusest läbi sõites kadus tema autolt tuulesuunaja, mille tõttu muutus auto tagaosa pidamine kehvemaks. Neljateistkümnendal kiiruskatsel lasi Mads ühe kurvi liiga pikaks, riivas kivi ning lõhkus auto tagumise vedrustusega ning norralase jaoks hästi alanud ralli sai hetkega läbi.

Põnev hooaeg jätkub Portugalis

Autoralli maailmameistrivõistluste järgmine etapp sõidetakse kolme nädala pärast Portugalis ning see on paljude sõitjate lemmikuks. Portugalis näeme, kas keegi suudab Neuville ja Hyundai kombinatsioonile vastu saada või võidab belglane kolmanda ralli järjest. Hooaja algus on olnud tohutult põnev ning sisuliselt on poodiumikonkurentsis kõigi meeskondade kõik sõitjad, lisaks näitas Argentinas Mads Östberg, et ka erameeskonna autoga võib poodiumit ohustada.

 

 

üles