Tänak Austraalia rallil
Foto: M-Sport/McKlein

Austraalia 2016: Kas Tänaku ja Ogieri vaheline duell jätkub?

Märkamatult on kätte jõudnud novembrikuu ning autoralli maailmameistrivõistlusel sõidetakse sel nädalavahetusel viimane etapp, milleks on Austraalia ralli. Maakera kuklapoolel sõidetav ralli on raske nii sõitjatele, kui ka rehvidele, sest temperatuurid on kõrged ning kuiva ilmaga muutub tolm kindlasti probleemiks.

Volkswageni lahkumisotsus tekitab segadust

Eelmine etapp sõideti kõigest kolm nädalat tagasi, kuid selle kolme nädala jooksul on kogu MM sari üsna segamini löödud tänu Volkswageni lahkumisele. Sarjaga liitumisest alates MM sarja valitsenud Volkswagen teatas peale Walesi rallit, et loobuvad peale käesolevat hooaega MM sarjast ning järgmise aasta autot ei homologeerita ehk senised sõitjad Sebastien Ogier, Jari-Matti Latvala ja Andreas Mikkelsen peavad hakkama uut tööandjat otsima. Sakslaste otsus oli suureks üllatuseks ka sõitjatele ning see otsus lõi sassi senised meeskondade plaanid ning seda isegi vaatamata asjaolule, et enamasti olid meeskondades sõitjad paigas. Samas, kui „tööturule“ satub Sebastien Ogier, siis tahavad teda kõik juhid oma meeskondadesse. Siiski on kõige selgemalt oma huvi prantslase vastu näidanud M-Sport eesotsas Malcolm Wilsoniga. Varasemalt on seostatud M-Sporti esindusmeeskonnaga Ott Tänakut, kuid ma arvan, et Oti staatust ja järgmiseks aastaks sõlmitud lepingut Volkswageni otsus ei mõjuta.

Tähendab, ametlikult pole M-Sport ka Tänakut kinnitanud, kuid ohtrad testid järgmise aasta autoga tagavad, et Ott sõidab järgmisel aastal kindlasti WRC sarjas ning ilmselt just M-Sportis, mitte enam Dmacki meeskonnas. Meeskonnas jätkab kindlasti ka Eric Camilli, keda ilmselt Dmacki meeskonda ei liigutata, sest ta pole veel võimeline TOP3 kohtade nimel kihutama, kuid Dmacki rehvitootja vajab just sõitjat, kes suudab poodiumi nimel kihutada. Ma arvan, et järgmise aasta M-Sporti kooseis on selline, et valitsev maailmameister Sebastien Ogier on meeskonna esisõitja, Tänak on teine ning Camilli kolmas. Senine meeskonna esisõitja Mads Östberg jätkab ilmselt erameeskonnas Adapta, kuid saab siiski uue generatsiooni Fiesta WRC. Dmacki meeskonna osas on lahtiseid otsi rohkem, kuid ennustatakse, et uue võimaluse saab britt Elfyn Evans, kes sõitis sel hooajal Dmacki meeskonnas briti meistrivõistlustel ning WRC2 sarjas M-Sportis Ford Fiesta R5-ga.

Loomulikult on võimalus, et Sebastien Ogier liitub näiteks Citroeni meeskonnaga ning Jari-Matti Latvala või Andreas Mikkelsen sõlmivad lepingu M-Sportiga, kuid vaadates seniseid uudiseid, siis tundub Ogier tõenäolisem valik M-Sporti. Soomlase Latvala puhul on räägitud Toyotast, kuid tippsõitjad ei ole seni eriti huvitatud olnud Jaapani meeskonnast kuna ilmselt jääb auto teistele natukene alla. Siiski, kui on valida, kas sõita Toyotaga või võtta vahe aasta, siis poleks küsimust. Vähem on räägitud Andreas Mikkelseni järgmise aasta valikutest, kelle osas pole ükski meeskonnajuht avalikult sõna võtnud, kuid mees on kiire ning ilmselt tööta järgmisel aastal ei jää.

Kas Tänaku ja Ogieri vaheline duell jätkub?

Kolm nädalat tagasi Walesi rallil olid Ott Tänak ja Sebastien Ogier omaette klassist võideldes esikoha nimel ning jättes teised kaugele ning testikatsel näidatud hoo järgi võivad rallifännid Austraalias näha samasugust võitlust Oti ja Sebastieni vahel. Austraalia ralli on siiski natukene erinev Walesist, sest olud on kuumad ning see esitab Dmacki rehvidele tõelise väljakutse – hooaja esimeses pooles, näiteks Sardiinias kuumenesid Dmackid kiiresti üle ning kaotasid pidamise. Raske ennustada, kas Austraalias juhtub sama, sest rehvide sooritusvõime oleneb ka teepinnasest, kuid kindlasti annab Ott endast parima, et esikoha konkurentsis sõita.

Kindlasti sihivad kõik Volkswageni sõitjad võitu, sest oluline on lõpetada aasta viimane ralli võimalikult heal kohal, et selle pealt järgmiseks aastaks hea leping sõlmida. Lisaks soovib meeskond lõpetada stiilselt ning võtta näiteks viimaselt rallilt kolmikvõit. Volkswageni panust MM sarja ei saa alahinnata ehk nad vääriks stiilset lahkumist, kuid samas tahaks rallifännid siiski näha erinevate meeskondade sõitjate vahelist heitlust esikoha nimel. Lisaks Volkswageni meestele ja Ott Tänakule, usun, et Austraalias heitlevad esikoha nimel veel lisaks Hyundai sõitjad Hayden Paddon ning Thierry Neuville.

Põnev hooaeg

Esikoha ja poodiumikonkurents on sel hooajal väga tihedaks muutunud ehk iga ralli eel on võidusoosikuid 2-3 ning poodiumile võivad jõuda sisuliselt kõigi meeskondade sõitjad, sest sel hooajal on poodiumil lõpetanud isegi Craig Breen. Vaatamata sellele, et Ogier kindlustas ka sel aastal paar rallit enne lõppu tiitli, on hooaeg olnud väga põnev. Rallifännid on näinud sekund-sekundis heitlust sisuliselt ralli viimaste kilomeetriteni, uskumatuid tagasitulekuid ning draamat. Eesti rallifännidele jäävad aastast kindlasti positiivsed emotsioonid, sest Ott Tänak ja Raigo Mõlder olid Poolas lähedal oma esimesele võidule MM sarjas, kuid mille rikkus eelviimasel katsel purunenud rehv. Siiski on suutnud mehed lõpetada kahel korral poodiumil ning andnud endast igal rallil maksimumi ehk võtnud rehvidest niipalju, kui võimalik.

Ma usun, et meeste hooajaga on rahul ka Dmacki ja M-Sporti meeskonnad, sest Ott ja Raigo on muutunud enesekindlateks ja teavad täpselt, mida teevad. Sisuliselt pole me enam kuulnud Otti ütlemas, et Raigo jääb legendiga hiljaks ning ka Ott ise ei tee enam niipalju vigasid.

 

üles