Jaanus Ree/Red Bull Content Pool

Austraalia 2016: Mikkelsen suutis alistada Ogieri

Autoralli maailmameistrivõistluste viimase etapi võitis Andreas Mikkelsen, kelle puhul võib öelda, et mees sõitis oma järgmise aasta koha nimel, sest peale Volkswageni loobumist MM sarjast on temast räägitud kõige vähem. Meeskonnakaaslasi Jari-Matti Latvalat ning Sebastien Ogieri on seostatud erinevate meeskondadega, kuid norralase nimi pole väga kuulujuttudest läbi käinud.

Mikkelsen suutis alistada Ogieri

Enne rallit arvasin, et Austraalias jätkub Ott Tänaku ja Sebastien Ogieri vaheline duell võidu nimel, kuid paraku sel korral eestlane esikoha konkurentsi ei sekkunud. Esikoha nimel hakkasid hoopis võitlema Volkswageni sõitjad Andreas Mikkelsen ja Sebastien Ogier ning Hyundai sõitjad Thierry Neuville ja Hayden Paddon. Ralli alguses kaotas valitsev maailmameister Sebastien Ogier aega puhastades teistele teed, kuid ometigi suutis ta kolmanda päeva alguseks vahe liider Andreas Mikkelseniga minimaalseks sõita ning teisi edestada. Kolmanda päeva alguses asus Sebastien Ogier ründama, kuid tegi ühel katsel vea ning kaotas nii palju aega, et võidu püüdmine polnud enam võimalik. Siiski nägid taaskord rallifännid viimasel päeval võitlust esikoha nimel, mis näitab, et konkurents MM sarjas on väga tugevaks läinud.

Norralase jaoks oli tegemist karjääri kolmanda võiduga, kuid Austraalias saavutatu on tema jaoks eriti oluline seepärast, et mehel pole uut lepingut järgmiseks aastaks sõlmitud. Avalikult pole ka eriti palju räägitud temast ning tundub, et meeskonnad temale tormi ei jookse. Mõnes kohas on spekuleeritud, et Dmacki meeskond on temast huvitatud, kuid samas on küsitav, kas Andreas Mikkelsen on nõus astuda sammu tagasi ning tegema järgmisel aastal samasugust tööd, mida Ott tegi sel aastal. Rehvitootja Dmack jaoks oleks tegemist väga suure võiduga, sest sarnaselt Otile suudaks Andreas sobivate olude puhul võidu nimel kihutada. Mees ise eelistaks ilmselt hoopis Citroeni või M-Sporti, kuid need kaks meeskonda püüavad pigem Sebastien Ogieri. Tegelikult sõltubki praegu MM sarjas kõik valitseva maailmameistri Sebastien Ogieri otsusest. Kahtlemata on Andreas liiga hea, et tööta jääda aga samas on uue koha leidmine siiski väga raske.

Latvala lõhkus vedrustuse

Soomlane Jari-Matti Latvala tuli Austraalia rallile meeskonnakaaslase Andreas Mikkelsenile sarnase eesmärgiga ehk mees lootis ralli võita ning sellega tõsta enda aktsiaid järgmiseks aastaks. Soomlast on enim seostatud peale Volkswageni loobumist Toyota meeskonnaga, kus on meeskonnajuhiks kaasmaalane Tommi Mäkinen, kuid seni pole Jari-Matti Latvala eriti vaimustunud olnud Toyotast. Lisaks Toyotale on teda seostatud taaskord M-Sportiga, kuid siiski tundub Latvala jaoks M-Sportiga liitumine ebareaalne.

Austraalia ralliks olid mehel suured lootused, sest ta on sel rallil varem kolmel korral teisena lõpetanud ning sellel aastal oli tal väga hea stardipositsioon, et võitu rünnata. Paraku suutis soomlane taaskord enda sõiduveaga ralli ning võidulootused rikkuda. Mees tegi juba esimesel katsel vea, millega lõhkus auto vedrustuse ning see viga võtab tegelikult kokku väga hästi ka mehe selle aastase hooaja. Mees alustas hooaega enesekindlalt, kuid hooaja lõppedes asus ta alles kuuendal positsioonil. Eelneval kahel hooajal lõpetas ta teisel kohal, kuid tundub, et ta pole piisavalt enesekindel ning seega ei suuda ta ka meistriks tulla. Kirjutasin Jari-Matti senisest karjäärist märtsis ehk sisuliselt on kogu tema karjäär sarnaselt kulgenud – ühel hetkel on ta väga kiire, kuid järgmisel hetkel teeb väga lolli vea.

Dmack võitles kuumusega

Eestlased Ott Tänak ja Raigo Mõlder tulid Austraalia rallile enesekindlatena ning lootusrikkalt, sest eelviimasel etapil Walesis olid nad esikoha konkurentsis ning jäid napilt alla valitsevale maailmameistrile Sebastien Ogierile. Eestlase stardipositsioon andis lootust, et ehk suudavad rajaolud mõne võrra leevendada rehvide pidamise probleeme, kuid olud osutusid rehvide jaoks ikkagi liiga raskeks. Lisaks rasketele oludele tegi eestlane ühel katsel spinni ning esimese päeva eelviimase kiiruskatse eel pidas politsei ta ülesõidul kiiruse ületamise eest kinni. Kinnipidamise tõttu hilines ta starti 4 minutit ning sai 40 sekundit trahvi. Siiski vaadates Oti kaotust teistel katsetel, siis isegi lahutades eksimuse ning politsei tõttu kaotatud aja, oleks Ott samal positsioonil lõpetanud ehk tal polnud siiski suurt midagi teha.

Vaatamata ebaõnnestunud rallile tegid Ott ja Raigo hea hooaja, ehk isegi parema, kui mehed ise ning meeskond oodata oskasid. Eestlased jäid Poolas tänu rehvi purunemisele õnnetult oma esimesest võidust ilma, kuid siiski näitavad kaks saavutatud poodiumit, et Dmacki rehvid on teinud suure sammu edasi. Asfaldil on samuti head tööd tehtud, kuid praegu jäävad asfaldirehvid siiski konkurentidele alla, kuid rehvide arendus on siiski pikem protsess. Järgmisel aastal Ott Tänak Dmacki meeskonnas ei sõida ning mees jätkab suure tõenäosusega M-Sporti esindusmeeskonnas, kuid rehvitootja Dmack vajab hädasti ka järgmiseks hooajaks sõitjat, kes suudab neid pildil hoida.

üles