Korsika 2015 – Kas keegi suudab Ogieri edestada?

Autori Margus Kaldma avatar

Eeloleval nädalavahetusel naaseb ralli MM sari legendaarsetele Korsika teedele, kus on sõitnud vähesed praegustest sõitjatest, seega on tingimused ja olud kõigile sisuliselt võrdsed ning see tõotab vinget vaatemängu fännidele. Korsika ralli oli esmakordselt kavas 1973. aastal ning rallit on saatnud läbi aastate tohutu publikuhuvi, sest esmalt on tegemist väga atraktiivse ralliga, kuid teisalt on Korsika saar väga populaarne suvituskoht ning seega on rallil igal aastal palju pealtvaatajaid. Viimati oli ralli MM sarjas kavas 2008. aastal, mil võidutses legendaarne Sebastian Loeb, vahepealsetel aastatel sõideti Prantsusmaa mandri osas, kuid sel aastal naaseb MM karusell legendaarsetele Korsika teedele. Vanameister Sebastian Loebil õnnestus Korsika ralli võita koguni neljal korral, kuid 2004. aastal pidi ta tunnistama eestlase Markko Märtini paremust, kes oli asfaldil väga kiire.

Rasked olud

Korsika rallil on alati ilm mänginud tähtsat rolli ralli lõppjärjestuses, sest ilmastikuolud muutuvad ralli jooksul korduvalt ning see muudab ralli jälgimise põnevaks. Korsikal on täiesti tavaline, et kui ühel katsel on paduvihm, siis järgmisel on olud täiesti kuivad ning sõitjad ja meeskonnad peavad leidma kuldse kesktee. Rallifännid on näinud korduvalt seda, kuidas õige rehvivaliku toel sõitja neljandalt-viiendalt kohalt ralli võitjaks kerkib, sest kui teised uisutavad, siis õige valiku teinud sõitja jõuab lihtsa vaevaga liidriks.

Lisaks vahelduvatele ilmastikuoludele peavad sõitjad Korsikal hakkama saama ka pikkade kiiruskatsetega, mis nõuab sõitjatelt head füüsilist vormi. Korsika rallit kutsutakse “10. tuhande kurvi ralliks” ehk õige rütm on äärmiselt tähtis. Rallil on kokku kavas kõigest üheksa kiiruskatset, igal päeval sõidetakse kolm kiiruskatset, kuid tegemist on keskmiselt 30 kilomeetri pikkuste kiiruskatsedega, mis tähendab, et sõitjad peavad keskenduma, et mitte viga teha. “Korsika rallil on tähtsam pigem sõitjate vastupidavus, kui vaid kiirus, sest katsed on väga pikad ning viga teha kõrge,” sõnas Mikkelsen. Ralli esimesel päeval sõidetakse 3 kiiruskatset kogupikkusega 109,24 kilomeetrit. Teisel päeval on kavas 128,58kilomeetri jagu kiiruskatseid ning viimasel päeval 94,91 kilomeetrit.

Kas keegi suudab Ogieri edestada?

Kahtlemata on Korsika ralli suurfavoriit eelmisel rallil kolmanda maailmameistrivõistluste tiitli kindlustanud Sebastian Ogier, kes on varem Korsika teedel võistelnud Citroen C2 JWRC autoga. Õigupoolest on vähesed tänastest sõitjatest Korsika teedel varem sõitnud ehk see peaks andma kõigile võrdsed võimalused rallil kiire olemiseks, kuid tõenäoliselt jagavad võidu omavahel Volkswageni sõitjad. Valitseva maailmameistri löömine on väga raske, eriti asfaldil ning tegemist on ikkagi Ogieri koduralliga ehk raja äärde on kindlasti oodata palju Ogieri pöidlahoidjaid, mees on enesekindel ning auto hea. Kindlasti on rallivõit ka Volkswageni teise sõitja soomlase Jari-Matti Latvala eesmärgiks, kes kaotas eelmisel asfaldi etapil Saksamaal ralli võitnud Ogierile 23 sekundit. Soomlane on näidanud, et ta on ka kõval pinnasel üsna kiire ning kahtlemata saab Ogieril raske olema. Norralane Andreas Mikkelsen on pigem poodiumikonkurentsis, võitu oleks talle raske pakkuda, kuid samas on kõik võimalik.

Kindlasti soovib hea tulemuse teha Hyundai esisõitja T. Neuville, kes peab eelkõige meeskonnale ning siis endale tõestama, et suudab veel kõrges konkurentsis püsida. Belglane on asfaldil kindlasti kiire, kuid viimasel ajal on ta hädas olnud kõikuva vormiga ehk tema kohad ei ole sellised, millised on meeskonna esisõitjale kohased. Huvitav saab olema Hyundai teise sõitja Dani Sordo edenemine, kes järgmist aastat silmas pidades peab tegema kindlasti korraliku ralli ning edestama Hyundai kolmanda autoga sõitvad Hayden Paddoni, kellel on Sordoga võrreldes tunduvalt vähem kogemusi. Juhul, kui Paddon suudaks edestada ka Neuvillet, oleks mõlemal Hyundai sõitjal üsna hapu seis.

Citroeni sisevõistlused jätkuvad

Korsika rallil jätkuvad ka Citroeni sisevõistlused, rajale naaseb ka norrakas Mads Östberg, kes oli sunnitud Austraalia ralli vahele jätma, kuna tegi rajaga tutvumisel avarii ning arstid keelasid tal rallil osaleda. Enne Korsika rallit tegi ta täispika testipäeva ning kuigi mees tunnistas, et mõned kohad teevad veel haiget, on arstid talle siiski rohelise tule andnud rallil startida. Austraalias näitas väga head kiirust Kris Meeke ning kindlasti tõstis ta enda aktsiaid meeskonnajuhtide silmis, samas ei saanud tema meeskonnakaaslane võistelda ning meeste omavaheline võistlus on endiselt samal tasemel. Norralane Östberg tuleb Korsika rallile kindlasti võidujanusena ning nii kogenud mehele ei tohiks Austraalias kogetud mingeid märke jätta. Usun, et kui mõlemad mehed teel püsivad, siis parema tulemuse teeb siiski Meeke, kes on näidanud asfaldil paremat minekut, kui Östberg, kes on kiire pigem kruusal. Citroeni meeskonnas sõidab kolmanda autoga ka nooruke Stephane Lefebvre, kes kindlasti suudab head kiirust näidata. Kui mees suudaks hea tulemuse teha, siis võiksid Citroeni meeskonnajuhid kaaluda tema nimetamist järgmiseks aastaks meeskonna teiseks sõitjaks, kuigi pigem teenib ta järgmiseks aastaks rohkem rallisid meeskonna kolmanda autoga, sest meeskonna teise sõitja koha jaoks on tal siiski pigem vähe kogemusi.

M-Sport on lootusrikas

Fordi meeskond M-Sport on lootusrikas, sest kuigi eelmine asfaldil peetud etapp Saksamaal pigem ebaõnnestus meeskonna jaoks, tulevad nad Korsika rallile lootusrikkalt ning loodavad head tulemust. “Raske on ennustada, mis meid Raigoga ees ootamas on, sest me ei ole kunagi Korsika teedel võistlenud,” sõnas Ott M-Spordi pressiteenistuse vahendusel. Eestlane peab Korsikal täpset legendi ja rütmi väga oluliseks, sest koguaeg on midagi juhtumas ning keskendumine on äärmiselt tähtis. “Testisime 1,5 päeva, et harjuda Korsika ralli teedega ning teed on ikkagi väga kurvilised, koguaeg juhtub midagi. On väga tähtis, et me saaks legendi hästi paika ning oleksime keskendunud,” sõnas eestlane. Oti jaoks ongi tähtis leida enesekindlus ja hea rütm ning selle järgselt näidata natukene paremat kiirust, kui Saksamaal. Ennustada on raske, kuid tahaks loota, et Korsika teed sobivad talle natukene paremini ning Ott suudab lõpetada vähemalt kuuendana, iga järgnev koht oleks selge boonus.

Lootusrikas on ka meeskonnajuht M. Wilson, kes annab endale küll aru, et tema meeskonna sõitjad on teistega võrreldes väiksemate kogemustega, kuid kindlasti ootab ta neilt head kiirust ja stabiilsust. Austraalia rallil valmistas Evans Wilsonile ja endale pettumuse ning mees peab kindlasti head kiirust näitama, sest eelmise ralli järgselt hakati isegi spekuleerima, et Evans võib oma koha kaotada juba sel aastal. Sellistele juttudele tõmbas Wilson kriipsu peale ja kinnitas, et Evans sõidab kindlasti sel aastal kolmel viimasel rallil M-Spordi meeskonnas. Tänaku aadressil jätkus Wilsonil aga vaid kiidusõnu, kelle sõnul on hea, et Ott on suutnud näidata, milleks uus Fordi võistlusauto võimeline on. Korsika rallil püüab Ford kindlasti ka meeskondlikus arvestuses eesolevate meeskondadega vahet vähendada. Liidri kohal on Volkswageni meeskond, kel on kokku 343 punkti ning nende võidus ei kahtle keegi. Teisele kohale on aga konkurents natukene tihedam, teist kohta hoiab Hyundai 177 punktiga, kolmandat Citroen 164 punktiga ning neljandat M-Sport 148 punktiga. Korsikal saab Fordil olema väga raske püüda teisi, kuid kindlasti lähevad nad seda üritama.

Huvitav stardinimekiri

Asfaldirallidel on läbi ajaloo osalenud sellised mehed, kes tavaliselt ralli MM sarjas ei osale, kuid on siiski hea sõiduga üldarvestuse kaarte seganud. Varasemalt oli väga levinud, et tehase meeskonnad kasutasid paremate punktide nimel asfaldi rallidel sõitjaid, kes olid spetsialiseerunud asfaldietappidele, kuid viimasel ajal on selline taktika pigem vähemlevinud.

Tagasituleku ralli MM sarja teeb prantslane S. Sarrazin, kes osaleb Korsika rallil Ford Fiesta RS WRC autoga.Kuulus prantslane on oma karjääri jooksul osalenud kõikvõimalikes sarjades, osaledes 1999. aastal Minardi roolis Brasiilia F1 etapil. Kuigi F1 sarjas jäi tal suurem läbimurre tegemata, on ta osalenud mitmel korral Le Mansi 24 tunni sõidul ning saavutanud kolmel korral teise koha üldkokkuvõttes. Parim koht WRC sarjas on tal olnud neljas, mille ta saavutas 2005. aastal  Korsikal. Prantslane on kaasa teinud ka elektrivormelite sarjas, kuigi seal teda eriline edu ei saatnud. Kahtlemata on tegemist väga hea sõitjaga, kes on näidanud Korsikal head kiirust. Poodiumikoht oleks pigem ulme, kuid TOP6 koht üsna reaalne.

Korsika rallil naasb MM karuselli ka Austraalia ralli vahele jätnud Robert Kubica, kes on vahepeal kõvasti tööd teinud, et leida autole head seaded ning ootab rallit suure ootusärevusega. Kindlasti suudab Kubica olla väga kiire, sest kuigi poolakas on kiire ka kruusal, on asfalt talle tunduvalt kodusem.

Lisaks on stardis rallifännide jaoks üpris eriliste autodega Dumas ning Delecour, kes osalevad rallil Porsche 911 GT3 võistlusautodega. Tänapäevaste WRC autode vastu GT autod veel ei saa ning isegi WRC2 klassi autode vastu on neil üpris raske saada, kuna nad on tagaveolised, kuid siiski pakuvad need autod fännidele head vaatemängu.


Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga