Sebastien Ogier tark sõit Mehhikos

Mehhiko 2018 – Sebastien Ogier`i tark sõit

Autori Margus Kaldma avatar

Mehhiko ralli kujunes ettearvamatuks ning pakkus rallifännidele ohtralt emotsioone aga ka draamatilisemaid hetki. Varakult haaras juhtohjad Dani Sordo, tema järel kerkis liidriks üllatuslikult Sebastien Loeb, kuid lõpuks võitis ralli hoopis valitsev maailmameister Sebastien Oiger.

Sebastien Ogier`i tark sõit

Mehhiko ralli tõotas publikule tõelist vaatemängu ning vinget kihutamist ja õnneks ei pidanud fännid pettuma. Avakatse võitis Rootsi rallil võidutsenud Thierry Neuville, kuid oli selge, et esimestel kruusakatsetel ei suuda ta teistega tee puhastamise pärast sammu pidada. Esimesel täispikal võistluspäeval läks esmalt juhtima Kris Meeke, kellest möödus peagi hispaanlane Dani Sordo, mis oli üllatav. Rallit alustas hästi ka M-Sporti teine sõitja Elfyn Evans, kes kahjuks peagi eksis ning oli sunnitud katkestama. Tagasitulekut tegev Sebastien Loeb asus tasapisi kiirust kasvatama ning peagi heitles ta Dani Sordoga esikoha nimel, eestlane Ott Tänak oli hädas ülekuumeneva autoga, kuid suutis siiski avapäeva kolmandal kohal lõpetada.

Teise võistluspäeva alguses oli esikolmik 11 sekundi sees, mis lubas tõeliselt põnevat kihutamist, kuid paraku muutuvad autorallis asjad väga kiiresti. Esmalt tekkisid tehnilised probleemid eestlasel, kes oli sunnitud turbo probleemide tõttu raja äärde jääma. Esikohalt alustanud Dani Sordo ei leidnud päeva esimesel kiiruskatsel kindlust ning lubas vanameister Loebil endast mööduda. Kolmandaks oli tänu Tänaku katkestamisele kerkinud Kris Meeke, kellest möödus peagi Ogier. Vahed olid väikesed ning tundus, et näeme ülepika aja taas esikoha võitlust kahe Sebastiani vahel, kuid paraku lõhkus Loeb ühel kiiruskatsel rehvi ning kaotas liidrile üle kahe minuti. Sarnaselt Loebile sõitis ka Sordo kivi otsa ning kaotas samuti aega, kuid suutis esikolmiku koha säilitada.

Tänu kahe esimese mehe probleemidele kerkis liidriks Ogier, kes oli päeva alustanud neljandalt kohalt kaotades esikolmikule pea 30 sekundiga. Päeva lõpuks oli vahe teisel kohal asuva Kris Meekega 35 sekundit, mis tähendas, et valitsev maailmameister sai viimasel päeval juba rahulikumalt võtta. Mehhiko ralli teine päev pakkus põnevust, kuid sellega polnud veel sündmused lõppenud – sarnaselt eelmisele aastale kihutas Meeke ka sel korral viimasel päeval rajalt välja aga sel korral tuli tal üks koht ka loovutada. Britt pingutas ühes kurvis üle ning jäi külje peale kinni, pealtvaatajad aitasid ta küll üsna kiiresti „püsti“, kuid ajakaotus oli piisav, et kolmandaks kukkuda.

Toyota ei  suutnud probleeme alistada

Eelmisel aastal oli värskelt autoralli MM sarjaga taasliitunud Toyota meeskond hädas tehniliste probleemidega, autod kuumenesid üle ning see ei lubanud tollal konkurentsis püsida. Seekord lubas meeskond probleemid alistada ning valmistus ralliks tõsiselt, mootorit käidi häälestamas lausa Toyota tehases, kus simuleeriti kõrgmäestiku olusid, kuid paraku polnud sellest mingit kasu. Esimesel kruusakatsel selgus, et Toyotadel on ka sellel korral probleeme ning sõitjatel tuli end tagasi hoida. Lisaks tehnilistele probleemidele eksis seitsmendal kiiruskatsel Esapekka Lappi, kes rajalt väljasõidu tõttu jätkas teisel päeval rally2 arvestuses.

Soomlane Jari-Matti Latvala kaotas võrreldes Ott Tänakuga rohkem aega, sest eestlane oskas autot paremini „juhtida“. Reedestel kiiruskatsetel kuumenesid Toyotad üle ning selle vältimiseks lülitas Tänak kergematel lõikudel, näiteks sirgetel, mõned süsteemid välja, et säästa autot. Soomlane Latvala seda ei teinud ning tema auto lülitus seega kohati kiiruskatsel tavasõidu režiimi, mille tõttu polnud autol enam jõudu. Soomlase jaoks muutusid asjad veelgi hullemaks enne avapäeva viimaseid publikukatseid kui tema autol purunes generaator, mille tõttu ei laetud enam auto akut ning sõit tuli pooleli jätta.

Veelgi suurem hoop tabas Toyota meeskonda teise rallipäeva esimesel kiiruskatsel, kui Oti auto mootorilt kadus jõud ning eestlane oli sunnitud katkestama. Hiljem selgus, et Tänaku autol purunes turbo. Hoop oli väga valus, sest Otil oli reaalne võimalus võidukonkurentsi sekkuda, sest reedel oli ta tunduvalt kehvemalt positsioonilt Loebi ja Sordoga samas tempos püsinud.

Toyota ei saa rohkem vigasid lubada

Hooaeg algas Oti ja Martini jaoks hästi kui Monte-Carlo rallil teeniti teine koht, kuid rajaolud Rootsis ning Mehhikos kogetud ebaõnn kukutasid nad MM punktitabelis kuuendale kohale ja esimestega on vahe üpris suureks kasvanud. Loomulikult ei ole tiitel veel kadunud, eelmine hooaeg algas näiteks Neuvillel veelgi kehvema punktisaagiga, kuid selge on, et edaspidi tuleb meeskonnal probleemidest üle saada kui nad soovivad tiitliheitlusse sekkuda.

Hooaja kolm esimest rallit ei ole Oti jaoks lõpptulemuse osas palju rõõmu pakkunud, kuid ta on võitnud kõigist enam kiiruskatseid ning näidanud, et on Toyotaga kiiresti kohanenud. Punktitabelis on eestlane alles kuuendal kohal, kuid ilma probleemideta on ta meeskonnakaaslastest Latvalast ja Lappist selgelt kiirem olnud.

Thierry Neuville oli tõsises hädas

Rootsi rallil võidutsenud Thierry Neuville ennustas, et Mehhiko ralli saab tema jaoks väga keeruline olema, kuid ilmselt ei osanud Neuville arvata, et see nii keeruliseks osutub. Belglane pidi teistele teed puhastama, kuid lisaks sellele oli ta hädas mitmete tehniliste probleemidega aga õnneks suutis ta sõiduvigasid vältida ning lõpetas ralli turvalisel kuuendal kohal. Tänu punktikatsel teenitud kolmele punktile täitis belglane oma eesmärgi mitte lubada Ogieri kaugele ette punktitabelis. Järgmine ralli sõidetakse asfaldil ning seal on esimestena startijatel pigem eelis, sest iga järgnev auto toob rajale mulda, mis muudab tee libedamaks.  

Vanameister Loeb näitas klassi

Mehhiko ralli eel oli palju põnevust ja ootusärevust, milleks on võimeline vanameister Sebastian Loeb. Üheksakordne maailmameister lõpetas rallisõitja karjääri 5 hooaega tagasi MM tiitliga, kuid on vahepealsel ajal aktiivselt osalenud erinevates sarjades autode ringrajasõidust kuni rallikrossini. Samas on vahepeal aeg kõvasti edasi läinud, MM sarjas on kasutusele võetud uued autod ning seega ei osanud ka mees ise ennustada, milliseks tema kiirus kujuneb. Seda suurem oli kõigi üllatus, kui Loeb avapäeva lõpus kiiruskatse võitis ning teisel päeval liidrikohale kerkis.

Vanameistri suurepärase tagasituleku rikkus rehvipurunemine, mille tõttu kukkus ta kuuendale kohale, kuid prantslane näitas, et vorm on ajutine, kuid klass on igavene. Järgmine ralli sõidetakse asfaldil ning seal on ta taas stardis ning ma usun, et siis näeme teda taas võidukonkurentsis sõitmas.


Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga