Mehhiko 2020 - Eestlased püüavad esimest võitu Hyundaiga
Redbull content pool / Jaanus Ree

Mehhiko 2020 – Eestlaste eesmärgiks esimene võit Hyundaiga

Autoralli MM sari jätkub Mehhiko ralliga, mis on hooaja esimeseks kruusaralliks ning eestlased tulevad starti võidumõtetega, eesmärgiks on teenida esimene võit Hyundaiga.

Eestlaste eesmärgiks esimene võit Hyundaiga

Mehhiko rallil on valitsevad maailmameistrid Ott Tänak ja Martin Järveoja enda jaoks pisut ootamatus rollis – olles harjunud eest startima on meeste stardikohaks alles kuues. Hooaja avaetapi katkestamise järel teeniti Rootsis küll tubli teine koht, kuid ühe õnnestumisega on nad alles kuuendal positsiooni. Mehhiko on kruusaralli ehk tee muutub iga läbimisega aina puhtamaks ning seega saavadki eestlased alustada rallit favoriitidena võidule. Loomulikult on kiired ka teised – vahest suurim konkurent tuleb Hyundai meeskonnast, kuid kahtlemata alustavad eestlased eesmärgiga ralli võita.

Mehhiko ralli eel osalesid Tänak ja Järveoja kohalikul Portugali rallil, et saada võistluskilomeetreid Hyundaiga kruusal ning proovida erinevaid seadistusi. Lisaks sellele testisid nad uut aerodünaamikat, mis peaks lisama rohkem survejõudu auto esiosale, kuid ilmselt nendest muudatustest Mehhikos väga palju kasu pole, sest Mehhiko teed on pigem aeglased. Rootsi ralli oli tänu ilmastikuoludele erilisem, kui tavaliselt, kuid siiski oli näha, et Ott ja Martin tunnevad end autos mugavalt. Usun, et Mehhikos suudavad mehed esikohakonkurentsis sõita ning arvestades avaetapi katkestamist, on suuri punkte ka väga tarvis.

Teepuhastamine – uus kogemus Elfyn Evansile

Rallisõitjad puutuvad vahel kokku teepuhastamisega, näiteks kui avapäev on ebaõnnestunud ning teisel päeval tuleb esimesena rajale minna, kuid ralli alustamine esimesena on hoopis midagi muud. Esimesena startimine tähendab, et olles punktitabelis liider, tuleb hakkama saada mõnevõrra suurema pingega ning vältida seejuures rumalaid vigasid. Käesoleva hooaja must hobune Elfyn Evans on enda jaoks uues rollis – esimest korda saab ta rajale minna esimesena ning saab hakata teistele teed puhastama. Arvestades Mehhiko ralli eripära – katsed sõidetakse mägedes, kus autodel on vähem jõudu, kaotab ta ilmselt väga palju aega.

Lisaks teepuhastamisele pole Toyotal Mehhikos väga hästi läinud, eelmisel aastal oli Tänak Mehhikos teine Toyotaga, kuid varasemalt on Toyotal Mehhikos palju probleeme olnud. Saab olema huvitav jälgida, kas selleks aastaks on meeskond suutnud probleemid lahendada.

Must hobune Dani Sordo

Kummaline on öelda Dani Sordo kohta must hobune, sest kogenud hispaanlane alustab oma 15. hooaega WRC sarjas, kuid kuna mehe roll on viimastel aastatel olnud episoodiline, saab teda pidada mustaks hobuseks. Mehhikos on Sordo stabiilselt kiire olnud ning tänavu on tal ka väga hea stardipositsioon, sisuliselt parim WRC meestest ning ma ei kahtle, et ta on võimeline võidukonkurentsis sõitma. Sarnaselt Tänakule sai ka tema käe soojaks sõita kohalikul rallil Portugalis.

Eelmistel hooaegadel on Sordo täitnud nö abimehe rolli, kuid Hyundai meeskonnajuhi Andrea Adamo sõnul lubatakse sellel aastal Sordol võidu sõita, kui ta peaks selles olukorras olema. Vaatamata viieteistkümnele värvikale hooajale WRC sarjas, on Sordol vaid kaks etapivõitu. Esimene pärineb aastast 2013, mil ta oli kiireim Saksamaa rallil ning teine eelmise aasta Sardiinia rallilt. Võib öelda, et Sardiinia võit kukkus talle sülle kuna Tänaku Toyota lagunes viimasel kiiruskatsel ära, kuid ega Sordo selles süüdi pole! Ma loodan, et Tänakul ja Sordol tuleb kõva võitlus ning ma ei oleks pettunud, kui Sordo meie mehi edestaks.

M-Sporti Soome duo loodab hoo üles saada

Soomlased Esapekka Lappi ja Teemu Suninen ehk M-Sporti Soome duo, loodab Mehhikos lõpuks hoo üles saada. Eelmisel aastal Citroeni lahkumise järel töötuks jäänud Esapekka Lappi liitus M-Sportiga suurte lootustega – auto pole küll päris tehase oma, kuid siiski konkurentsivõimeline. Paraku pole hooaeg alanud ehk loodetud viisil, kuigi mees on saanud punktid kirja mõlemalt rallilt, ei ole sõit eriti särav olnud. Veelgi kehvem hooaja algus on Teemu Suninenil, kes on hädas enesekindluse puudumisega – eelmisel aastal tundus, et ta võib lausa võidukonkurentsis sõita, kuid sellel aastal ei leia ta kuidagi kindlust.

Kas Ogier teenib kuuenda Mehhiko rallivõidu?

Kuuekordne maailmameister Sebastien Ogier on Mehhiko teedel võidutsenud lausa viis korda ning kindlasti on tal võidumõtted ka sel aastal. Kolmandalt kohalt alustades pole see kindlasti võimatu, kuid mõneti keerulisem, kui näiteks Ott Tänakul või Dani Sordol. Mehhiko rallieel tunnistas Ogier, et ta hakkab lõpuks Toyotaga ära harjuma ning testid läksid hästi. Ma olen kuulnud mõne rallifänni arvamust, et Ogier ei suudagi Toyotaga kohaneda ning seepärast pole ta ka kiire. Kuulge mehed – Ogier oli Montes teine ning Rootsis neljas, mis jutt, et ta pole kiire. Inimesed unustavad nii kiiresti, et Ogier on sõitja, kes kalkuleerib väga palju – kui olud vähegi ohtlikud tunduvad, siis toob ta punktid koju, mitte ei lähe hulljulgelt riskeerima.

Ma usun, et just tark sõit on Mehhikos oluline, tegemist ei ole nii raskete oludega nagu näiteks Türgis, kuid hõre õhk toob kaasa piisavalt väljakutseid. Sarnaselt Evansiga on ka tema puhul pigem küsimus Toyota vastupidavuses aga loodetavasti ei otsusta tehniline mure ralli saatust.

üles