Monte-Carlo 2019 – Ogier edestas ülipõnevas duellis Neuvillet

Autori Margus Kaldma avatar

Uue hooaja esimesel rallil jätkus põnevust sisuliselt viimaste meetriteni, kui ülipõnevas duellis alistas valitsev maailmameister Sebastien Ogier Thierry Neuville. Kahe mehe vahe oli enne viimast punktikatset kõigest 0,4 sekundit ning ralli lõpus 2,2 sekundit. Kolmandana lõpetas Ott Tänak, kel purunes reedel rehv, kuid võitles end suurepärase sõiduga tagasi poodiumile.

Ott Tänaku maruline sõit

Neljapäeva õhtul sõidetud katsete järel juhtis võistlust Tänak, kuid reedese esimese kiiruskatse tühistamine lõi eestlase rehvitaktika sassi, mille tulemusel kaotas eestlane kahe katsega liidripositsiooni. Seis muutus veelgi hullemaks päeva teises pooles, kui tema autol purunes rehv ning kaotust kogunes esimestele meestele üle kahe minuti. Eestlase ebaõnne kasutasid ära Sebastien Ogier ja Thierry Neuville, kes asusid üksteisega kembeldes teistega vahet suurendama. Esimese päeva õhtuks oli selge, et rallivõidu nimel kihutavadki just Neuville ja Ogier ning ülejäänud jagavad viimase poodiumikoha.

Laupäeval jätkasid Ogier ja Neuville võitlust, kuid kahe mehe vahe püsis 5 sekundi piiril ning kuna ilmaolud olid tunduvalt paremad, kui neljapäeval ja reedel, ei saanud ka rehvitaktikaga oluliselt riskida. Laupäeva tervikuna kuulus aga Tänakule, kes võitis kõik 4 kavas olnud kiiruskatset vähendades vahet Loebi ja Latvalaga 50 sekundi jagu. Pühapäeval alustas Ott samuti kahe katsevõiduga ning möödus Loebist ja Latvalast ning kindlustas vahet. Vanameister Loeb tunnistas, et tema lisajõudu kuskilt ei leia ning Latvala kirus tunnetuse puudumist.

Pühapäeva hommikul oli heas hoos ka Neuville, kes haukas pisikeste tükkide haaval Ogieri eduseisu, mille tulemusel lahutas kahte esimest meest enne viimast kiiruskatset 0,4 sekundit. Prantslane Ogier tunnistas, et teda häirib pisike probleem, kuid jättis täpsustamata, mis teda täpselt häirimas on. Kommentaaridest keeldus ka Citroeni meeskond, kuid see ei olnud suur viga, sest tempo oli hea. Kõik jäi viimasele katsele ning vaheaegades suutis Neuville end Ogierist ette rebida, kuid katselõpp oli omakorda prantslasel tugevam ning valitseval maailmameistril õnnestus lõpuks edestada belglast 2,2 sekundiga.

Kolm meest on endiselt teiselt planeedilt

Hooaja avaetapi järgselt võib tõdeda, et palju asju on muutunud, kuid kolm meest – Sebastien Ogier, Thierry Neuville ning Ott Tänak on endiselt justkui teiselt planeedilt, sest keegi neile sel nädalavahetusel vastu ei saanud. Head kiirust näitasid pisteliselt ka Andreas Mikkelsen, Sebastien Loeb, Jari-Matti Latvala ning Kris Meeke, kuid esimesed kolm olid kõige stabiilsemalt kiired.

Eelmistel hooaegadel olid Citroeniga sõitnud mehed tulises hädas, sest auto vedrustus lihtsalt ei teinud koostööd ning kiiresti sõitmiseks tuli sõita sisuliselt riskipiiril. Keeruline on esimese etapi põhjal järeldusi teha, eriti raske on see spetsiifilise Monte järgselt, kuid võib siiski oletada, et kombinatsioon Citroen ja Ogier töötab ning lõpuks on suudetud kõik tükid toimima saada. Samamoodi jätkab hästi Hyundai meeskond, kes palkas Neuville tagalat kindlustama legendi Sebastien Loebi ning Toyota meeskond, kes asendas Esapekka Lappi kiire Kris Meekega. Britil ebaõnnestus esimese start Toyotaga tänu kolmele rehvipurunemisele, kuid vaadates nädalavahetuse üldpilti, võib öelda, et Kris on autoga hästi kohanenud ning kindlasti näeme sel hooajal tema esituses häid rallisid.

Mikkelsen, Evans ja Latvala ebaõnnestusid taas

Kirjutasin 2019. aasta hooaja eelvaates, et neljal mehel – Andreas Mikkelsenil, Elfyn Evansil, Jari-Matti Latvalal ning Kris Meekel hakkavad tasapisi võimalused otsa saama ning käesolev hooaeg on neile elulise tähtsusega. Esimese ralli järgselt võib öelda, et Meeke on alustanud tõsist tippu rühkimist, kuid Mikkelsen, Evans ja Latvala põrusid taas. Õigemini, soomlane jõudis erinevalt Mikkelsenist ja Evansist küll lõppu, kuid ei suutnud meeskonnakaaslastega võrreldes erilist kiirust näidata. Terve nädalavahetuse kurtis Latvala auto tunnetuse puudumise üle – võrdluses Oti ja Krisiga oli ta selgelt aeglasem ning kui mõni sähvatus mõnel katsel välja arvata, oli ta tavapärane Latvala.

Norralane Mikkelsen alustas võistlust hästi ning suutis esimese täispika võistluspäeva lausa kolmandal kohal lõpetada. Kindlasti oli oma osa heas kohas ka Tänaku ja Meeke ebaõnnel, kuid mehe tempo oli siiski tõusujoones. Paraku ei õnnestunud asjad tema jaoks ka sel korral – laupäeva esimesel kiiruskatsel sõitis ta viimases kurvis seina ning kuigi aja sai ta kirja, ei olnud ilma puuduva rattata võistlust jätkata. Sarnaselt Mikkelsenile eksis ka Elfyn Evans, kes päeva teisel kiiruskatsel mustal jääl teelt välja kaldus ning vastu puud sõitis. Samas kohas eksis ka Ott Tänak, kuid eestlane suutis auto päästa ilmselt tänu kiiremale hoole, mis on auto tagasi teele vedas.

Saame näha, kuidas jätkub hooaeg nende meeste jaoks, kuid arvestades, kes sel aastal sõitjakohata jäid, võib neid tabada eelmise hooaja Kris Meeke saatus. Ma ei usu, et Toyota või M-Sport poole hooaja pealt vangerdama hakkaks, kuid Hyundai võib seda teha.

M-Sport põrus

Avaetapi eel ei olnud M-Sporti sõitjatel suuri lootuseid lõpetada poodiumil, sest Teemu Suninen ja Pontus Tidemand alustasid eesmärgiga koguda võimalikult palju kogemusi ning Elfyn Evans pole tasemel, et Montes poodiumile jõuda. Õigemini pole Evans Montes kunagi head kiirust näidanud ning seega ei saanud teda ka favoriidiks poodiumikohale lugeda. Esimesel katsel kaotas Evans M-Sporti parimana liidritele 30 sekundit, Tidemandi kaotus lähenes minutile ning Suninen tegi avarii.

Reedel jätkasid mehed sarnases tempos, seejuures ei kaotanud Suninen vaatamata kogemuste puudumisele Evansile väga palju. Tidemand õppis, õppis kuniks sõitis rajalt välja ning katkestas. Laupäeval sai rootslane siiski jätkata, kuid väärtuslikud kilomeetrid jäid sõitmata. Laupäeval sõitis rajalt välja Evans ning kuna Montes on reegel, et eelviimasel päeval katkestanud sõitjad viimasel päeval super rallyga jätkata ei saa, oligi ralli tema jaoks läbi.

Briti meeskonna säravaima hetke pakkus Teemu Suninen, kes oli punktikatsel tublil viiendal kohal, mis jäigi ainukeseks punktiks terve M-Sporti peale. Keegi ei oodanud neilt tippudega ühes tempos sõitmist, kuid tehtud sõiduvead valmistasid siiski pettumust. Usun, et Rootsi rallil näitab Tidemand hoopis teistsugust kiirust, sest tegemist on tema jaoks koduralliga ning stardipositsioon on hea.


Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga