Sardiinia ralli eelvaade: Ott Tänak sihib poodiumit

Nädalavahetusel sõidetakse autoralli maailmameistrivõistluste kuues etapp, milleks on Itaalias Sardiinia saarel peetav ralli. See on üks vanimaid ning legendaarsemaid rallisid MM sarja kalendris, algusaastatel sõideti seda segarallina, pool rallit sõideti vaatemängulistel Lääne-Itaalia kruusateedel ning teine pool kiiretel, kuid tehnilistel San Remo linna ümber asuvatel asfaltteedel. Aastatel 1997. Kuni 2003. sõideti vaid asfaldil ning kuna San Remo ümbruse teed on väga sarnased Monte Carlo omadele, oli ralli fännide seas tohutult populaarne, mis omakorda tõi korraldajatele kaasa palju muresid, sest probleemid tekkisid ohutuse tagamisega. Tagasi kruusaralliks muutus ralli 2004. aastal, kui võistluskeskus koliti kõigepealt Sardiinia saarel asuva Cagliari linna lähistele, mis ei osutunud nii populaarseks ning seetõttu koliti mõned aastad tagasi saare teise otsa, Alghero linna lähistele, mis meeldib fännidele tunduvalt rohkem. Sellel aastal on ralli kogupikkus 402.02 kilomeetrit, millest esimesel päeval läbitakse 9 kiiruskatsega 140,89 kilomeetrit. Ralli teine päev on kõige pikem, kui rallisõitjad läbivad 212,83 kilomeetrit. Viimasel päeval on kavas neli kiiruskatset kogupikkusega 45,80 kilomeetrit.

Ogier sihib järjekordset võitu

Peale vanameister Sebastian Loebi lõpetamist on viimastel aastatel Sardiinia rallit valitsenud valitsev maailmameister Sebastian Ogier, kes võitis ralli nii 2013, kui ka 2014 aastal. Sellel aastal ootab ta kindlasti taaskord võitu, kuid selle püüdmine saab kindlasti üsna raske olema, sest ta peab taaskord esimese autona sõites teistele teed puhastama. Valitsev maailmameister on sel aastal korduvalt juhtinud tähelepanu sellele, et tal on raskem võitu püüda, sest peab teed puhastama. Portugali ralli lõpus teatas ta suurest pettumusest, et parim mees ei võitnud rallit, sest tegelikult oleks pidanud tema võitma. Hiljem üritas ta küll oma sõnu pehmendada, kuid meeskonnakaaslase kohta öeldud sõnad kindlasti meeste suhetele head ei tee. Viimasel etapil Portugalis näitas väga head hoogu Jari-Matti Latvala, kes võitis etapi üsnagi väikse vahega Ogieri ees, kuid siiski pigem kontrollis tervet rallit ning seetõttu ootab ta kindlasti Sardiiniast sama head tulemust. Samuti on tal stardi positsioon mõne võrra parem, mille abil võiks ta ralli alguses Ogieriga suure vahe sisse sõita. Samas ei ole Ogier ainus Latvala konkurent, kindlasti näitab väga head kiirust ka Kris Meeke, kes sihib kindlasti poodiumit, kuid üritab korrata ka Argentiina rallil võidetu esikohta. “Sardiinia saarel peetud rallil ei ole lihtne kiiresti sõita, teed on kitsad, väga tehnilised ning kivised, lisaks segab sõitjaid tolm, kuid kui sõitja suudab probleeme vältida, on tegemist tõeliselt nauditava ralliga,“ sõnas Volkswageni piloot Jari-Matti Latvala.

Tänak ja M-Sport loodavad poodiumit

Ott Tänak on näidanud Sardiinia rallil alati head kiirust, 2011. aastal võidutses ta SWRC sarjas ning aasta hiljem kindlustas oma esimese ja siiani ainsa poodiumi WRC autol olles meeskonnakaaslase venelase Novikovi järel kolmas. Tookordne hooaeg oli Otile esimeseks hooajaks WRC autol ning aasta ei olnud kulgenud hästi, peale poodiumile jõudmist lootsid nii mees ise, kui ka rallifännid, et see võiks tuua mehele sõitjakoha ka järgmiseks aastaks, kuid paraku läks teisiti. Nüüd on aga mees tagasi WRC auto roolis ning täis tahtmist näidata oma potensiaali ja kiirust uue Ford Fiestaga. “Sardiinia ralli on väga raske, teed on kitsad ja tehnilised, kuid siiski üsna kiired. Loodetavasti suudame rajaga tutvumisel teha head tööd ning saame legendi ilusti paika,” sõnas Ott Tänak M-Spordi pressiteenistuse vahendusel.

Hea legend on Sardiinias väga tähtis, kuna teed on tehniliselt rasked ning kivised, teede kõrval on palju takistusi, mille riivamine võib ralli lõpetada. Siiski peaksid Sardiinia saare teed Otile väga hästi sobima ning kui mees suudab probleeme vältida, peaks poodium üsnagi reaalne olema. Loodetavasti ei teki uue autoga tehnilisi probleeme, mis röövisid Oti meeskonnakaaslaselt Evansilt Portugalis hea tulemuse. Ott näitas Portugalis, et uuel autol on potensiaali kõvasti ning kui ta leiab hea tunnetuse, on kõik võimalik. “Me peame minema ning nautima rallit ning ma usun, et uue autoga on see lihtne, sest temaga on väga hea sõita. Kui me saame hea tunde ning tunneme end enesekindlalt, üritan kindlasti natukene suruda ning saavutada sama või natukene parem tulemus, kui viimati Portugalis,” ütles Ott Tänak.

Pildi autor: Marco Ravaldi

üles