Foto: M-Sport/McKlein

Sebastien Ogier liitus M-Sporti meeskonnaga

Autoralli maailmameistrivõistlusel osalev meeskond M-Sport teatas sel nädalal, et nende uue aasta meeskonna moodustavad valitsev maailmameister Sebastien Ogier ning eestlane Ott Tänak. Valitsev maailmameister jäi töötuks peale Volkswageni loobumist MM sarjast, prantslase allkirja nimel pingutasid nii erameeskonnad, kui ka sarjaga taas ühinev Toyota meeskond. Prantslane otsustas peale Toyota ning M-Sporti autode testimist viimaste kasuks. Rallimaailmas tähendab see seda, et üle pika aja on M-Sporti sõitja suurim favoriit MM tiitlile ning see muudab seisud väga põnevaks.

Ogier soovis enne lepingut autot testida

Neljakordne maailmameister Sebastien Ogier seadis eesmärgiks peale Volkswageni lõpetamist enne lepingu sõlmimist uue meeskonnaga nende autot testida. Prantslase soovile tulid vastu Toyota ning M-Sporti meeskonnad, kuid Citroen teatas, et nemad prantslast enne enda auto rooli ei lase, kui ta pole lepingule allkirja andnud. Enne Volkswageni otsust oli sõitjad välja kuulutanud Hyundai meeskond ning tegelikult ka Citroen, kuid viimane oli nõus tegema muudatusi, kui Ogier peaks soovima nendega liituda. Meeskonnad tavaliselt ei paku sõitjale enne auto testimist, kuid neljakordne maailmameister võib ise tingimusi seada meeskondadele, kes tema allkirja jahivad.

Peale Austraalia rallit testis Ogier esmalt Toyotat ning siis M-Sporti autot. Jaapanlaste autoga oli üldiselt rahul, kuid kommenteeris, et autoga tuleb veel tööd teha ning eriti palju on parandusruumi vedrustusel. Hiljem testis Ogier M-Sporti uut masinat, mis on varasemalt palju kiita saanud M-Sporti meeskonna liikmetelt ning prantslane oli peale testi rahuloleva näoga, mis tähendab, et ilmselt on M-Sporti auto väga hea. See omakorda tähendab, et kui Ogier otsustas M-Sporti kasuks, siis on autol ja meeskonnal potentsiaali, mis on hea uudis ka Eesti rallifännidele, sest Ogieri meeskonnakaaslaseks on uuel aastal eestlane Ott Tänak.

M-Sporti meeskonnal on suur potentsiaal

Eesti rallifännid mäletavad veel 2003. aastat, kui tollal veel tehasemeeskonna staatuses olnud M-Sport (Ford) suutis ehitada auto, mis oli koos eestlase Markko Märtiniga roolis põrgulikult kiire, kuid kahjuks ei olnud see auto eriti vastupidav. Siiski näitas M-Sport tollal, et suudavad ehitada kiire ja tehniliselt tasemel oleva ralliauto ning tundub, et seda on suudetud ka sel korral. Loomulikult saab õige võrdluse alles peale paari rallit, sest autoralli algab spetsiifiliste rallidega, kus on oludel (ja õnnel) suur roll, kuid arvestades Ogieri tausta, siis ei oleks ta halba autot valinud. Selline mees ei valiks kindlasti halba autot, et siis hooaja kestel jonnida igal rallil auto suutmatuse üle – võib ju öelda, et tal polnud ka erilisi valikuid. Usun, et kui M-Sporti auto oleks olnud tunduvalt halvem, kui Toyotal või valminud Volkswagen, poleks ta oma allkirja andnud.

Autot on kiitnud ka tulevase M-Sporti meeskonna teine sõitja eestlane Ott Tänak, kes osales auto arendustöödel ning on läbinud kõige rohkem testi kilomeetreid. Loomulikult ei tea keegi päris täpselt, kui hea on uus Ford Fiesta võrreldes konkurentidega, kuid tundub, et meeskonnal on suur potentsiaal, sest Ott oli üks väheseid lõppenud aastal, kes Sebastienile vastu sai kruusal.

Ott Tänakul tõestamise aasta

Eestlane Ott Tänak läheb tulevale aastale vastu enesekindlalt – sel aastal oli tal esimest korda võimalus sõita MM sarjas WRC autoga teine hooaeg järjest ning tema saavutatud kohad ja kiirus näitas selgelt mehe arengut. Eestlane alustas hooaega eelneva kogemusega, kuigi tänu rehvidele oli siiski ka õppimist omajagu, kuid siiski suutis ta olla kiire neil rallidel, kus olud talle ja rehvidele vähegi sobisid. Tõenäoliselt oleks saanud Otist meeskonna esisõitja, kui Sebastien Ogier poleks meeskonnaga liitunud, kuid teise sõitja positsioon on ehk isegi parem eestlasele.

Meeskonna esisõitja rolliga kaasneb vastutus ning punktide koju toomise kohustus – see kohustus on loomulikult ka teisel sõitjal, kuid esisõitjal on vastutus suurem. Prantslane läheb kindlasti MM tiitlit püüdma, kuid Oti eesmärgiks on esialgu võita esimene etapp, milleks on ta kindlasti võimeline. Poolas oli ta sellele saavutusele ülilähedal – võidu rikkus purunenud rehv, Soome rallil oli ta väga kiire, kuid erinevad probleemid rikkusid ilusa tulemuse ning Walesi rallil kaotas samuti natukene liiga palju aega. Siiski näitas Ott, et on piisavalt küps, et sõita võidu nimel.  Lisaks on neljakordselt maailmameistrilt kindlasti palju õppida ning näitab selgelt ära ka Oti taseme – viimaste aastate autoralli valitseja sõidab samasuguse autoga ning kui Ott suudab temast stabiilselt kiirem olla, siis see näitab mehe taset.

Raigo Mõlderi vahetab välja Martin Järveoja

Koos meeskonna sõitjate avalikustamisega sai selgeks ka ralliringkondades mõnda aega keerelnud kuulujutt, et Raigo Mõlder loobub MM sarjast ning teda hakkab asendama endine Karl Kruuda kaardilugeja Martin Järveoja. Kindlasti oleks Ott ennast kindlamalt tundnud uuel hooajal Raigoga, kuid aru tuleb saada ka Raigo loobumise põhjustest ning laituse asemel tuleb meest tehtud töö eest kiita – sisuliselt tõusis ta paari aastaga absoluutsesse tippu.

Maailmameistrivõistluste sari on siiski midagi muud võrreldes Eesti autoralliga, kuid Raigo suutis sellest kogemusest võtta viimast ning meeste omavaheline koostöö muutus iga ralliga aina paremaks. Samas ei saa öelda, et Martinil kogemusi poleks – ta on aastaid sõitnud Kruuda kõrval WRC2 sarjas ning kuigi sealne kiirus pole võrreldav WRC autoga, on tegemist siiski MM tasemel võistelnud kaardilugejaga ehk ma usun, et harjumine ei võta nii kaua aega.

 

üles