Uskumatult põnev Rootsi ralli, Tänakult korralik tulemus

Autori Margus Kaldma avatar

Autoralli maailmameistrivõistluste teiseks etapiks olnud Rootsi ralli kujunes kõigi rallifännide suureks rõõmuks ülimalt pingeliseks ning huvitavaks, draamat ning sekundite heitlust jagus viimase katse viimasteks meetriteks. Viimasele katsele startis ralli esikolmik 4.6 sekundi sees ehk rallivõidu võimalus oli kõigil kolmel, kaks noort kukke kogenud valitseva maailmameistri vastu. Võitlusest möödus võitjana Ogier, kes suutis edestada katsel Neuvillet, katsele liidrina läinud Mikkelsen külastas lumehange ning langes kolmandaks. Ott Tänak lõpetas Eesti rallifännide rõõmuks tugeval neljandal kohal.

Volkswagenid peavad pingutama

Monte Carlos nägime Volkswagenite totaalset ülemvõimu, kui lõppjärjestuses hõivasid kolm esimest kohta Volkswageni sõitjad ning ka Rootsi ralli tundus samamoodi minevat esimeste katsete läbimise järgi vaadates. Õnneks on ralli ala, kus võib koguaeg midagi juhtuda ning tulemuses ei saa ennem kindel olla, kui ralli läbi on. Avapäeval näitas väga head kiirust soomlane J.M Latvala ning tundus, et Ogieril on tema vastu väga raske saada, samuti oli heas hoos norrakas Mikkelsen, kes reedestel katsetel sõitis koduteedel (ralli avapäeva kiiruskatsed toimusid osaliselt Norras). Üheksandal kiiruskatsel juhtus aga see, millest Latvala Montes suutis hoiduda – sõitis rajalt välja ning kaotas lootused kõrgele kohale, millest oli väga kahju. Monte järgselt tõstsin Latvalat esile, kui väga targa sõidu teinud sõitjat, tundus, et vanad vead ning harjumused on unustatud, nüüd aga juhtus taas. Samas ma ei hakkaks siiski veel ühe eksimuse peale meest maha kandma, Rootsis tegid vigasid kõik – mõni kaotas lihtsalt rohkem, kui teised. Siiski oli see üsna suur hoop Latvala tiitliheitlusele, samas kindlasti katkestab ka Ogier ja teised mõne ralli ehk lootused püsivad. Mees ise oli loomulikult pettunud, kuid ütles hilisemates intervjuudes, et avastas uue auto kohta midagi sellist, mis aitab tal sellega kiiremini ja paremini sõita – elame näeme.

Rallil liikusid hästi ka Citroeni mehed, eelkõige Östberg, kes on Rootsis alati kiire olnud, kuid ka talvistes tingimustes vähe kogemusi omav Kris Meeke näitas katsetel väga head kiirust. Järjest kasvas ka Hyundai esipiloodi Neuville kiirus. See kõik aga peaks Volkswagenid üsnagi murelikuks muutma – ei saa loorberitele puhkama jääda vaid iga ralli tuleb anda endast maksimum.

Tuline lõpuheitlus

Teise päeva lõpuks juhtis rallit belglane Neuville, kes juhtis Ogieri ees 4, Meeke 10 ning Mikkelseni ees 20 sekundiga. Viimasele päevale minnes lubasid kõik mehed pingutada maksimaalselt, et ralli võita ning seda oli ka näha. Esimesena langes võistlusest Mads Östberg, kes kaotas lumme kinni jäädes esimestele üle viie minuti. Peale katset süüdistas ta väljasõidus auto tõrkuvat elektroonikat ning käsipidurit, kuid tal ongi tavaliselt peale ebaõnnestumist kõik teised välja arvatud tema ise, süüdi. Norraka langemise peale tõusis neljandaks Ott Tänak, kes lõpuheitlusse ei sekkunud, kuid oli valvel juhuks, kui keegi peaks veel mõne vea tegema. Viimasele katsele minnes oli liidriks tõusnud Mikkelsen, kes edestas Ogieri 3 ning Neuvillet 4.6 sekundiga. Esimesena läks rajale Neuville, kes edestas küll kõiki teisi aga jäi alla Ogierile. Viimasena startis rajale Mikkelsen ning kõik hoidsid hinge kinni, kui esimeses vaheajas oli ta Ogieriga võrdne. Natukene peale seda juhtus aga see, mida oli oodata – Mikkelsen tegi spinni ning jäi lumme kinni, Eesti fännide kurvastuseks sai ta sealt aga üsna pea välja ning tuli lõpuni jäädes rallil kolmandaks. Mees oli ilmselgelt pettunud ning Ogier ülimalt õnnelik, kuid kindlasti näitasid Neuville ning Mikkelsen, et Ogieril ei saa tulevikus kerge olema. Mulle meeldis eriti jälgida Neuville kiirust ning arengut, tal pole WRC sarjas lumel just väga palju kogemusi, kuid sellele vaatamata suutis ta sõita oma Hyundaiga väga kiiresti ilma suuremate vigadeta. Müts maha tema ning kogu Hyundai meeskonna ees. Samuti tuleb esile tõsta Mikkelseni hoogu, juba Montes näitas ta väga head minekut ning Rootsis oli tal reaalne võimalus võtta karjääri esimene võit. Seekord ei õnnestunud, kuid ma usun, et see mees suudab veel nii mõndagi korda saata, kiirust, talenti, intelligentsust jagub.

Tänak võttis rahulikult

Ott Tänak läks Rootsi rallile vastu enesekindlalt, eelmisel aastal saavutatud viies koht ning potensiaalselt hea stardikoht kasvatasid nii mehe, meeskonna, meedia, kui ka rallifännide ootused kõrgeks. Lisaks oli tegemist esimese sellise ralliga Raigo Mõlderi jaoks, millelt on tal varasemad kogemused WRC autoga olemas ning see kasvatas Oti enesekindlust veelgi. Paraku ei lähe asjad alati nii nagu loodetud, teisel kiiruskatsel liikus Ott väga hea tempoga kuniks legendivea tõttu sisenes kurvi liiga kiirelt ning külastas lumevalli, ajaline kaotus polnud suur, kuid enesekindlus ning rütm oli kadunud. Tasapisi võitles Ott end tagasi pildile ning kasvatas enesekindlust, kuid teiseks päevaks olid vahed juba piisavalt suureks muutunud, et püüda polnud enam midagi. Tänak otsustas võtta rahulikult ning selle tulemuseks talle igati hea neljas koht. Ma usun, et selle ralliga näitas Ott kõigile kiibitsejatele koha kätte, peale Montet olid kõik suured spetsialistid, et Ott pole ennast muutnud ning kihutab endiselt arulagedalt. Rootsis võttis ta aga väga rahulikult ning kontrollis autot rasketes oludes hästi. Siiski, ka „võttis rahulikult“ pole mitte midagi kerget – sõitjad ütlevad, et rahulikult võttes on isegi suurem oht viga teha, sest keskendumine võib kaduda. Mees ise usub, et kui ta suudab mõnel rallil veel samasuguse stabiilse tulemuse teha, siis hooaja teises pooles võib juba kõrgete kohtade ees võidelda. Sellise suhtumise ees teenis mees ka kiidusõnad meeskonnajuhilt Malcolm Wilsonilt, kes oli ilmselgelt rahul.

Hyundai noortemeeskonnal on potensiaali

Sellel rallil tegi oma WRC auto debüüdi noor hollandlane Kevin Abbring, kes pääses Hyundai rooli Sordo vigastuse tõttu ning mees tegi oma töö igati korralikult ära. Kevin polnud varem sõitnud WRC autoga, rääkimata sõitmisest lumistel teedel. Punktikohta küll ei õnnestunud erinevate probleemide tõttu teenida, kuid kindlasti näitas noormees, et tal on potensiaali ning rallidel, kus ta tunneb end kindlamalt, võib ta hea õnne korral ilusaid tulemusi näidata. Hyundail on, mille üle mõelda. Teise autoga sõitis Hyundai teises meeskonnas Hayden Paddon, kes lõpetas vahetult Ott Tänaku seljataga, ka temal pole talvistes oludes WRC autoga kogemust, kuid sellele vaatamata suutis ta näidata väga konkurentsivõimelisi aegasid ning stabiilsust. Usun, et kui need kaks meest suudavad oma karjääri edasi ehitada ning teenida veel WRC starte, on nende tulevik helge.

Hooaeg tõotab tulla vinge

Monte Carlo ralli järgselt kirjutasin, et tänavune WRC hooaeg tõotab tulla äge ning senised kaks rallit on näidanud, et nii on see ka minemas. Vastupidiselt paljude ootustele, et Volkswagenid jagavad igal rallil poodiumikohad omavahel ära, näitas Rootsi ralli, et ka teised suudavad oma sõna sekka öelda ning kõik ei ole nii kindel. Tundub, et maailmameistriks kroonitakse ikkagi Volkswageni piloot, kuid kelleks ei pruugi olla Ogier. See on küll ülimalt tõenäoline aga rallis võib kõike juhtuda. Lisaks on hea meel näha, et lisaks kiirusele on hakanud Tänak sõitma väga targalt, kui vaja, siis pingutab, kuid kui vajadust pole, võtab rahulikult ning toob head punktid koju. Lisame natukene enesekindlust ning ma usun, et ta suudab nii mõnelgi rallil poodiumikohtade eest võidelda, rallivõitu on liig oodata, kuigi hea õnne korral miks mitte! Kui seda suutis eelmine hooaeg Neuville, siis on selleks võimeline ka Ott ning see ei pruugi juhtuda vaid kruusal..


Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga