Kas Volkswagenid võidutsevad lõpuks kodusel rallil?

Autori Margus Kaldma avatar

Eeloleval nädalavahetusel sõidetakse järjekordne autoralli maailmameistrivõistluste etapp ning rallimaailmas arutatakse, kas Volkswageni sõitjad suudavad autotootja kodus võidutseda, sest siiani pole see neil veel õnnestunud. Eelmisel aastal oli soomlasel Latvalal selleks suurepärane võimalus startides viimasele päevale turvalise eduga liidrina, kuid kahjuks sõitis ta päeva esimesel kiiruskatsel teelt välja. Meeskonnakaaslane Sebastian Ogier oli rajalt välja sõitnud juba üsna ralli alguses, kuid võistkonna kolmandal sõitjal Andreas Mikkelsenil õnnestus lõpetada kolmandal kohal.

Esimene asfaldiralli

Saksamaa ralli on autoralli maailmameistrivõistluste kavas alates 2002. aastast ning on saanud sellega ajaga paljude fännide ja sõitjate lemmikuks kuna tegemist ei ole päris tavalise asfaldiralliga. Saksamaa ralli peetakse peamiselt võistluskeskuse Trieri linna lähedal, sõidetakse nii klassikalistel viinamarjaistanduste teedel, kui ka Baumholderi linna ümbruses vana sõjaväeosa territooriumil. Sõjaväeosa territooriumil peavad sõitjad hakkama saama sõja ajal tankide peatamiseks kasutatud teeäärsete kividega ehk „hinkelstein –idega“. Selliste kivide vahel tuleb väga täpselt sõita, sest väiksemagi vea puhul lõpeb see tõenäoliselt vaatemängulise õnnetusega ja auto mahakandmisega.

Ralli võistluskeskus asub klassikaliselt Trieri linnas, 3 päeva ning 21 kiiruskatsega läbitakse kokku 374,43 kilomeetrit. Esimesel päeval on kavas 8 kiiruskatset kogupikkusega 136,30 kilomeetrit ning sõidetakse peamiselt viinamarjaistanduste teedel, kus on palju tagasipöördeid. Teisel päeval on kavas 9 kiiruskatset pikkusega 170,97 kilomeetrit ning katsed toimuvad peamiselt Baumbolderi linna ümbruses asuval endiselt sõjaväeosa territooriumil. Viimasel päeval on kavas 4 kiiruskatset kogupikkusega 67,34 kilomeetrit, lisapunktikatsena on kavas ralli viimane kiiruskatse, millest tehakse ka otseülekanne.

Kes üllatab seekord?

Viimastel aastatel on Saksamaa rallil võidutsenud üllatusmehed, kaks aastat tagasi teenis hispaanlane Dani Sordo Citroeniga sõites oma esimese võidu, eelmisel hooajal aga võitis Hyundai esisõitja Thierry Neuville, kes tõusis liidrikohale vahetult ennem lõppu, kui britt Meeke rajalt välja sõitis. Vaatamata väljasõidule näitas Kris Meeke, et on asfaldil väga kiire ning sel aastal on tal vaja tõestada, et ta väärib kohta tehasemeeskonnas, seega peab ta head hoogu näitama aga samas seejuures ka teel püsima. Kindlasti tahab oma head tulemust korrata ka eelmisel aastal Saksamaal võidutsenud Neuville, kellel viimased rallid pole eriti hästi lõppenud – Soomes lõpetas ta küll tublil neljandal kohal, kuid jõudis sinna pigem teiste katkestamiste tõttu. Head kohta võistlustelt ootab kindlasti ka Dani Sordo, kes võidutses Saksamaal kaks aastat tagasi ning ka temal on tõestamist palju, sest kuigi praegu on tal Hyundaiga kehtiv leping ka järgmiseks aastaks, võidakse see Sordo üsna kesiste tulemuste valguses üles öelda. Saksamaal on nähtud palju üllatusi, saab huvitav olema, kuidas saab asfaldil hakkama sel hooajal väga head kiirust näidanud Hayden Paddon, kellel pole asfaldirallidelt väga palju kogemusi.

Usun, et seekord suudavad Volkswageni piloodid needuse murda ning Sebastian Ogier võidab Saksa autotootja rõõmuks nende koduse etapi, kuid ülejäänud poodiumikohad on lahtised. Saksamaal oleneb muidugi palju ka ilmastikust – märgades oludes on esimesena startival sõitjal suur eelis, sest iga auto toob rajale kruusa ja mulda ning see muudab asfaltkatte libedaks. Poodiumikohale võib jõuda Mads Östberg, kes ilmselt ei suuda esimeste meeste tempos püsida, kuid kuna Saksamaa rallil juhtub alati midagi, võib pigem tagasihoidlikuma taktikaga päris kõrgele jõuda. Samas on vaja norrakal näidata Citroeni meeskonnale, et ta suudab liidritega samas tempos püsida ning päris niisama rahulikult võtta ei saa.

Fordi mehed on täis ootusärevust

Saksamaa rallil teeb oma asfaldi debüüdi Fordi uuendatud Fiesta WRC, millega on Ott Tänak viimastel kruusarallidel väga head kiirust näidanud. Siiski on asfaldiseades auto käitumine hoopis teistsugune ning seetõttu on mõlemad sõitjad ja kogu meeskond pigem ootusärevad. Selge on see, et meeskonnajuht Wilson loodab mõlemalt oma sõitjalt korralikku tulemust – kui mehed jõuavad poodiumile, on see väga hea saavutus, kuid ilmselt ollakse rahul ka TOP6 kohaga. “Aasta alguses oli meie eesmärgiks püüda poodiumikohtasid hooaja teisel poolel ning kindlasti loodame Saksamaa rallil neid eesmärke täita. Me ei tea täpselt, milleks on meie uus auto asfaldil võimeline, kuid samas läksid rallieelsed testid hästi ning usun, et oleme ralliks valmis,” sõnas M-Sporti juht Malcolm Wilson. Uuendatud Fordi on sel aastal mitmel korral kollitanud käsipiduri mured, mis võib Saksamaal päris suureks probleemiks osutuda, kuna sel rallil on palju tagasipöördeid. Loodetavasti on siiski suutnud Fordi mehhaanikud ning insenerid probleemide lahenduse leida.

Ott Tänak sõitis WRC autoga Saksamaal viimati 2012. aastal ning siis näitas ta päris head kiirust, kuid oli sunnitud väljasõidu tõttu katkestama. Eelmisel hooajal sõitis ta Saksamaal R5 võistlusautoga ning lõpetas 1,8 sekundilise kaotusega Pontus Tidemanile teisena WRC2 klassis. Kindlasti oleks ta suutnud ka ralli võita, kuid paraku polnud Oti kasutada olnud Dmacki rehvid nii head, kui konkurentide Michelinid. Tegelikult on Ott näidanud asfaldil päris head kiirust ning kui Saksamaal õnnestub tal suuremaid vigasid vältida, võib poodiumikoht reaalne olla. “Ootan Saksamaa MM etappi väga, et näha, milleks oleme sealsetel teedel võimelised. Mulle meeldivad asfaldirallid, kuid sõitsin viimati WRC autoga asfaldirallil 2012. aasta lõpus, seega läheb alguses aega autoga kohanemiseks,” sõnas Ott Tänak M-Sporti pressiteenistuse vahendusel.


Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga