Rallihooaeg läbi: elagu kuulujutud!

Autori Margus Kaldma avatar

Eelmisel nädalavahetusel sõideti autoralli maailmameistrivõistluste viimane etapp Walesi ralli, millele läksid eestlased Ott ja Raigo poodiumikoha lootuses, sest varasemalt oli Ott Walesi teedel sõitnud kahel korral WRC autoga ning kogemuste puudumise üle ei saanud kurta. Ott alustas rallit tagasihoidlikult, kuid siis muutis seadistust ning tõusis teise päeva lõpuks neljandaks, mis oli olusid arvestades korralik tulemas. Pühapäeval aga ei läinud asjad nii nagu mehed oleks lootnud ning paraku väike sõiduviga röövis ilusa tulemuse ja võib olla ka järgmise aasta koha M-Spordi meeskonnas.

Ralli võitis Ogier, kelle jaoks oli tegemist äärmiselt raske võistlusega ning seda mitte sportlikus mõttes. Reede õhtul tapsid terroristid Pariisis üle 100 inimese ning terve maailm oli juhtunust šokis, kohalikud mehed Ogier ja Ingrassia ei soovinud laupäevase esimese kiiruskatse järgselt intervjuud anda, sest emotsioonid olid liialt üleval. Rallivõidu pühendas rallivõitja loomulikult rünnakus hukkunud inimestele ning šampuse pritsimise asemel näitas kogu esikolmik solidaarsust prantslastele. Walesi ralli lõpetas teisena Kris Meeke ning kolmandana Andreas Mikkelsen.

Rallihooaeg läbi: elagu kuulujutud!

Autoralli maailmameistrivõistluste hooaeg on läbi, kuid käima on läinud tõelised kuulujuttude meistrivõistlused, sest iga uus päev toob mõne uudisekillu, millised näevad WRC meeskonnad välja järgmisel aastal. Ainukesena on kindlalt paigas Volkswageni meeskond, kus jätkavad kõik senised sõitjad – Ogier, Latvala ning Mikkelsen, kuid teiste meeskondade juures on küsimusi rohkem õhus. Tõenäoliselt jääb samasuguseks ka Hyundai meeskond, kuid sõitjate paigutus on omaette küsimus, sest kui sel aastal oli esisõitjaks Neuville, teiseks numbriks Sordo ning kolmandaks Paddon, võivad järgmisel aastal Sordo ja Paddon kohad vahetada. Küsimus on selles, et kes sõidavad meeskonnapunktide eest, samas võib Hyundai sel juhul ka sõitjaid igaks ralliks erinevalt üles anda arvestades asjaolu, et Sordo on asfaldil kiirem ja kogenum, kui Paddon.

Citroen teatas peale Walesi rallit, et keskenduvad järgmisel aastal 2017 aasta auto arendamisele ning täishooaega kaasa ei tee, mistõttu lahkub Östberg meeskonnast. Kris Meeke jätkab suure tõenäosusega Citroeni meeskonnas sõites järgmisel aastal kaasa mõned etapid ja arendades autot, et 2017 aastal uue autoga täisprogrammiga liituda. Norralase seisukohast on otsus mõistetav, sest ta tahab igal juhul sõita kaasa terve hooaja ning seda meeskonnas, kus ise ei pea raha kaasa tooma. Juba ongi Östbergi taustajõud teada andnud, et räägivad läbi M-Spordiga ning ta võib olla pretendent ühele M-Spordi kohale. Samas leiaks Östberg kindlasti ka vahendeid erameeskonnas hooaeg kaasa teha.

Tänak ebaõnnestus Walesi rallil, mis saab tulevikust?

Ott Tänak ja meeskond M-Sport läks Walesi rallile vastu enesekindlalt, sest enne rallit testiti autot palju ning tegemist oli nii meeskonna, kui ka Oti meeskonnakaaslase Evansi koduralliga. Ott Tänak on Walesi rallil varasemalt osalenud WRC autoga kahel korral ning seega kogemuste puudumiste üle ei saanud ta kurta. Ainukeseks murekohaks oli kauge stardipositsioon, kuid lõpuks polnud ka sel vahet, sest Otil õnnestus üks kiiruskatse võita. Esimesel päeval oli Ott pigem aeglane ning ei leidnud kuidagi rütmi, probleeme oli ka seadistusega ehk uued seaded ei töötanud nii nagu vaja. Teisel päeval parandas Ott kiirust ning tõusis neljandale kohale, mis polnud küll nii hea, kui loodetud poodium, kuid siiski.

Meeskonnajuht Wilson seadis mõlemale oma mehele enne võistlust eesmärgiks näidata head kiirust ning tõestada, miks nad peaksid ka järgmisel aastal võimaluse saama. Loodetud kiirust Ott näidata ei suutnud ning lisaks tuli pühapäeva hommikul väike sõiduviga, mistõttu olid eestlased sunnitud ralli katkestama. Mehed olid ilmselgelt pettunud, sest sõidujoonest kalduti vähe välja ning riivati kivi, mis tagumise vedrustuse rikkus, kuid viga on viga. Oti “teise võimaluse” hooaeg tekitab kahetisi tundeid – ühelt poolt näitas ta suurepärast kiirust näiteks Sardiinias hoidis enne käigukasti probleeme kolmandat kohta ning Poolas lõpetas teisena kaotades ralli võitnud Ogierile pisut üle 20 sekundi. Samas tegi ta ka sel aastal lubamatult palju vigasid ning oli sunnitud mitmel korral ralli pooleli jätma. Enamasti oli tegemist selliste olukordadega, kus oli suur roll õnnel, kuid lõpuks on mees see, kes sõidab ning loevad tulemused. Otil on tohutult potentsiaali, kuid kahjuks pole mees suutnud seda siiani ära kasutada, sel hooajal olid asjad natukene paremad, kui debüüthooajal 2012. aastal, kuid siiski ei suutnud ta ka end sel hooajal maksma panna.

Wilsoni valikud

Meeskonnajuht Malcolm Wilson on raskete valikute ees, kuidas oma meeskond komplekteerida, sest senised sõitjad Tänak ja Evans on küll suure potentsiaaliga, kuid teevad liiga palju vigasid ning ei suuda igal rallil poodiumikohtade eest võistelda. Siiski tegemist on noorte meestega ning alati on võimalus, et järgmisel hooajal – mõlema mehe jaoks oleks tegemist kolmanda täishooajaga MM sarjas – avanevad ning toovad meeskonnale stabiilselt poodiumikohtasid. Britt Evans on mõne võrra paremas seisus, sest ta lõpetas oma teise hooaja WRC auto roolis järjest, Otil jäi vahele 2 hooaega ning sisuliselt oli tegemist esimese hooajaga. Peale Citroeni teadet, et meeskond keskendub 2017. aasta hooajale ja järgmisel hooajal teevad kaasa vaid mõned etapid, on Wilsoni valikutesse lisanud senised Citroeni piloodid Östberg ning Meeke, kellest küll viimane jääb ilmselt Citroeni. Norralane Östberg on Fordiga varem sõitnud ning ta on väga stabiilne sõitja, kes toob alati punktid koju, samas ei ole mees viimasel ajal esikoha konkurentsi sekkunud ning võitleb pigem viimase poodiumikoha eest.

Ma olen üsna kindel, et samasuguse koosseisuga M-Sport ei jätka ehk ilmselt Ott või Elfyn oma koha kaotab, üsna tõenäoline tundub olema variant, et esimeeskonnas sõidavad kogenud ja stabiilne Östberg ning tema kõrval üks noortest ja siin võib Wilson väga vabalt eelistada britti Evanist. Tänakule jääks hea õnne korral B meeskonna koht, kus ta jagaks kohta näiteks Kubica või kellegi kolmandaga. Itaalia rallisõitja Lorenzo Bertelli on teatanud, et peab läbirääkimisi M-Spordi meeskonnaga, et järgmisel hooajal meeskonna kolmanda autoga sõita. Bertelli ei ole küll kõige kiirem sõitja ning jääb pigem punktidelt välja, kuid tema perekond on moebrändi Prada omanikud ning sisuliselt ostaks ta endale koha, kuid samas toob see tehing meeskonda raha juurde ning Bertelli võib Oti koha sellega päästa.

Raske on öelda, millise otsuse peaks Wilson langetama, sest kuigi eestlasena tahaks, et Ott ja Raigo saavad jätkata, ei saa Wilsonile ka pahaks panna, kui ta otsustab Oti meeskonnast välja jätta, sest Oti hooaeg oli ikkagi pigem pettumus. Mehe suhtumine on muutunud, kuid siiski tuli tal sisse liiga palju vigasid, mis röövisid väärtuslikke punkte.


Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga