Legendaarne Monte Carlo ehk rajal valitsevad rasked olud

Autori Margus Kaldma avatar

Ralli hooaeg avatakse traditsiooniliselt Monte Carlo ralliga, mille täna õhtune testikatse sõidetakse pimedas. Lisaks testikatsele on ralli kaks esimest kiiruskatset samuti õhtul, kuid Monte Carlo rallil on see üsna tavapärane – pimedas sõitmine oli aastaid FIA poolt keelatud, kuid nüüd on seda mõned aastad taas lubatud ning paneb sõitjad hoopis uude olukorda.

Legendaarne Monte Carlo ehk rajal valitsevad rasked olud

Monte Carlo rallil on alati valitsenud rasked olud ning pimedas sõitmine muudab kogu kompoti veelgi raskemaks, mis muudab ralli legendaarseks. Katse alguses ei ole sõitjal aimugi, milliseks olud kiiruskatsel muutuvad, sest katse alguses võib asfalt olla täiesti kuiv, katse keskel jäine ning lõpus võib olla tee lumine. Sellised olud muudavad rehvide valimise väga raskeks ning päris õiget valikut ei olegi võimalik teha – tuleb leida kompromiss kiiruse ja pidamise vahel. Montes oleme näinud huvitavaid kombinatsioone, kus autol on erinevad rehvid diagonaalis paigutatud – näiteks ees vasakul ning taga paremal on naastud ning ees paremal ja taga vasakul on asfaldirehvid.

Sellistes oludes maksavad kogemused ning seega on Montes noortel sõitjatel alati raske hakkama saada, kindlasti läheb Montes kohanemisega aega Citroeni teisel sõitjal S. Lefebvrel, kes Montes varem WRC autoga sõitnud pole. Samamoodi saab üsna raske olema M-Spordi mehel Eric Camillil, kes pole kunagi WRC autoga startinud. Ilmselt nendel meestel võikski eesmärgiks olla ralli läbi sõita ning kogemusi koguda.

Kas Volkswagenid saavutavad jälle kolmikvõidu?

Eelmisel aastal saavutas Monte Carlo rallil kolmikvõidu Volkswageni meeskond ning nende sõitjaid võib ka favoriitideks pidada. Ma ei usu, et sel aastal nad kolmikvõidu saavutaks, kuid kindlasti saab nende alistamine raske olema. Suurima favoriidina läheb rallile valitsev maailmameister Sebastian Ogier. Kindlasti võib mõnel katsel Ogieri segada esimesena rajale minek, kuid samas muutuvad Montes olud nii kiiresti, et ma ei usu, et ralli kokkuvõttes Ogier midagi sellega kaotaks.

Eelmisel aastal domineeris Volkswagen kogu etappi, kuid loodetavasti saavad sel aastal Hyundai sõitjad tänu uuele autole VW meestele paremini vastu hakata. Testide järgi on uus Hyundai mudel üsna hea mulje jätnud ning sõitjad ja meeskond ootavad uuelt autolt palju. Lisaks on meeskonnas väga kogenud Dani Sordo, kes on Montes palju sõitnud ning peaks suutma oludega üsna kiiresti kohaneda. Samuti peaks ka Neuville juba suutma Monte oludega kohaneda ning tegelikult on ta varasematel aastatel ka head kiirust näidanud.

Kindlasti ei saa maha kanda ka Citroeni esisõitjat Kris Meeket, kes sõidab sel aastal üsna pingevabalt ning kogemuste saamise eesmärgil, sest ta ei tee Citroeniga kaasa tervet hooaega. Ma ei julgeks talle ennustada võitu, kuid poodiumikoha eest võib ta kihutada küll, sest kiirust tal jagub. Briti rallisõitja puhul on olnud probleemiks stabiilsuse leidmine ning seega saab olema huvitav näha, kas olukorras, kus ta ei pea hooaja punktidele mõtlema, suudab ta enda kiiruse juures teel püsida ja ilusa tulemuse teha. Kindlasti sooviks Citroeni meeskond just sellist arengut Krisi puhul näha sel hooajal.

Ott Tänak Vs Dmacki rehvid

Eesti rallifännid ootavad põnevusega, mida suudavad teist aastat järjest WRC autol startivad Ott Tänak ja Raigo Mõlder. Eelmisel aastal ei suudetud väikse sõiduvea tõttu, millega kaotati üle 20 minuti, head tulemust vormistada ning sel aastal on selle püüdmine veelgi raskem. Ühelt poolt saab Ott teist aastat järjest osaleda ehk mingi kogemus on eelmisest aastast olemas, kuid samas on tema auto all olevad Dmacki rehvid talle uued ning nende õige valik osutub ilmselt üsna raskeks.

Montes on rehvide valik niikuinii keeruline, kuid kui sõitjal pole ka nende rehvidega suurt kogemust varasemast ajast, siis on topelt keeruline. Meeskond testis enne Montet rehve ja seadistusi, kuid ainult testi järgi on raske hinnata, millises seisus tegelikult ollakse. Loomulikult on varem Tänak Dmacki rehve kasutanud nii WRC , kui ka R5 autoga, kuid sellest ajast on rehve palju edasi arendatud ehk kogemus tulebki iga läbitud kilomeetriga. Olukord on uus nii Otile, kui ka meeskonnale. Kui rehvid välja arvata, siis on tegemist Oti jaoks sama meeskonna ja autoga, mis eelmisel aastal ehk koostöö peaks võrdlemisi hästi sujuma.

Loodetavasti saab Ott sõidule keskenduda ning suudab pea rahulikuna hoida ning ralli lõpetada, usun, et tulemus TOP6 oleks väga hea saavutus ning annaks enesekindlust järgmiseks etapiks. Rehvid tekitavad küsimuse, kuid samas tuleb Dmacki meeskonnale ikkagi tänulik olla, et usaldavad Eesti meest ning annavad võimaluse teha WRC autoga kaasa terve hooaeg!

Kas M-Spordi risk tasub end ära

Ott Tänaku endine meeskond tegi riskantse otsuse, kui palkas meeskonna teise sõitja kohale varasemalt vaid madalamates sarjades osalenud prantslase Eric Camilli. Tegemist ei ole enam väga noore rallisõitjaga, sest ta on juba 28. aastane, kuid rallisõidu kogemusi siiski veel väga palju ei ole, sest alustas sõitmist üsna vanana. Meeskonnajuht Wilson loodab, et kuigi Camilli pole madalamates sarjades midagi erilist näidanud, suudab ta WRC autoga siiski läbimurde teha ning hea hooaja teha. Rallifännide ning eriti eestlaste jaoks oli tegemist kummalise otsusega, kuid Wilson on alati olnud selline meeskonnajuht, kes julgeb sõitjate valikuga riskida. Kohati on see risk end ära tasunud – näiteks omal ajal usaldas ta meeskonna esisõitja koha Märtinile ning see koostöö tõi endaga kaasa 5 MM rallivõitu.

Esisõitjana alustab M-Spordi ridades taas Mads Östberg, kes vahepeal veetis kaks aastat Citroenis, kuid ei kohanenud autoga ning naasis selleks aastaks Fordi rooli. Samas mängis kindlasti tema otsuses suurt rolli ka see, et Citroen ei tee sel aastal tervet hooaega kaasa ja keskendub uue auto arendamisele. Norralasel on aga minu meelest tõestamise aasta, sest mehel on juba üsna palju kogemust ning selle pealt võiks rallidel esikoha konkurentsis küll püsida. Meeskonnajuht Wilson on eesmärgiks kindlasti seadnud selle, et Östberg sel aastal mõne etapi võidaks, sest poodiumikohtasid oodati ka vähemate kogemustega Tänakult ja Evansilt.

Algavast WRC hooajast kirjutasin pikemalt hooaja eelvaates. Vaata siit!


Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga