Saksamaa 2016 – Dmack astus suure sammu edasi

Autori Margus Kaldma avatar

Saksamaa rallil võidutses Volkswageni esisõitja Sebastien Ogier, kellele oli see kolmandaks võiduks sel hooajal. Valitsev maailmameister võitis enne Saksamaad viimati Rootsis, kuid Saksamaa rallile tuli Ogier selge favoriidina. Ülejäänud poodiumikohad jagasid Hyundai sõitjad Dani Sordo ja Thierry Neuville, keda jäi viimase katse finišis lahutama vaid 0,1 sekundit. Eestlased Ott Tänak ja Raigo Mõlder näitasid, et Dmack on suure sammu edasi astunud asfaldirehvide arendamisel.

Sebastien Ogieri võit ei tulnud kergelt

Valitsev maailmameister tuli Saksamaa rallile selge favoriidina, sest viimati Rootsis võidutsenud mehe edasine hooaeg polnud kulgenud nii nagu mees soovinuks. Prantslane on sel hooajal kaotanud kõigil kruusarallidel tohutult aega teistele teed puhastades. Varem õnnestus tal vahel ikka kolmanda võistluspäeva lõpuks liidriks tõusta, siis sel hooajal on konkurents nii tihe, et see on peaaegu võimatu. Poola rallil tuli tal leppida kuuenda kohaga ning Soome rallil pingutas ta ühes tagasipöördes üle ning oli sunnitud ralli katkestama. Valitsev maailmameister teeb üldiselt väga harva sõiduvigasid, kuid kui mees peab igat rallit alustama teadmisega, et võitmiseks tal sisuliselt võimalust ei olegi, teeb see kindlasti meele mõruks. Ma ei usu, et tehtud sõiduvead kindlasti seepärast oleks tulnud, kuid frustratsiooni selline asjade seis kindlasti tekitab.

Saksamaa ralli on traditsiooniliselt esimeseks asfaldiralliks hooajal ning seega ei pidanud Volkswageni esisõitja teistele teed puhastama ning sai näidata oma tegelikku kiirust. Siiski ei alanud ka Saksamaa ralli prantslasele väga hästi, sest üsna ralli alguses tegi ta sõiduvea kaotades aega. Esimese päeva lõpuks suutis Ogier siiski vahe liidrikohal oleva Andreas Mikkelseniga minimaalseks võita ning lõpetas esimese päeva 4,3 sekundilise kaotusega meeskonnakaaslasele.

Tugev poodiumikonkurents

Kirjutasin Saksamaa ralli eelvaates, et Saksamaal hakkavad poodiumi nimel heitlema ilmselt Hyundai sõitjad Thierry Neuville ja Dani Sordo ning Volkswageni sõitjad Andreas Mikkelsen ja Jari-Matti Latvala. Soomlane Latvala oli sunnitud esimesel kiiruskatsel katkestama käigukasti probleemide tõttu ning seega poodiumikonkurentsi tal sekkuda polnud võimalik. Esimese võistluspäeva lõpetas teisena Andreas Mikkelsen, kes juhtis Ogieri eksimuse järel esimese päeva lõpuks ka rallit. Esimese päeva lõpuks oli kolmandal kohal Thierry Neuville, kellele järgnes minimaalse vahega Dani Sordo.

Laupäevase esimese kiiruskatsega möödus Sebastien Ogier meeskonnakaaslasest ning esikohta enam käest ei lasknud. Hyundai sõitjad vähendasid norralasega vahet terve päeva näidates väga head kiirust. Laupäeva õhtuks Mikkelsenist veel mööda ei saadud, kuid pühapäevaste kiiruskatsetega võtsid Hyundai sõitjad oma ning möödusid norralasest.  Ralli lõpuks kaotas neljandal kohal olnud Mikkelsen võitjale 27 sekundit ning 2-4 koht mahtusid 7 sekundi sisse ehk konkurents poodiumile oli väga tihe.

Mind üllatas natukene Andreas Mikkelseni kiirus asfaldil, sest kuigi ta tõrjuti lõpuks neljandaks, näitas ta, et suudab ka asfaldil kiiresti sõita ehk temaga tuleb nüüd igal pinnasel arvestada. Varasematel hooaegadel on norralane hädas olnud kiiruse „viimistlemisega“ ehk kiire on ta peaaegu alati olnud, kuid alati on midagi justkui puudu jäänud – sel hooajal on ta aga näidanud, et suudab ka rallisid võita.

Hea meel oli Hyundai sõitja Dani Sordo kiiruse üle, sest mees tegi enne Soome rallit testil avarii ning vigastas oma selga nii tõsiselt, et Soome ralli tuli tal lausa vahele jätta. Saksamaa ralliks lubasid arstid mehe rooli, kuid kindlasti polnud ta 100% taastunud õnnetusest ehk teine koht ja meeskonnakaaslasega võitlemine näitab, et mehel on piisavalt tahtejõudu ja sihikindlust. Hispaanlane on üks kogenumaid mehi MM sarjas ning teeb sisuliselt alati „oma“ ära ehk toob punktid koju. Viimast hindab kõrgelt ka meeskond, sest vahetult peale Saksamaa rallit kinnitas Hyundai meeskond, et pikendasid Sordoga lepingut kahe aasta võrra. Väärt otsus!

Dmack astus suure sammu edasi asfaldil

Saksamaa ralli eel olid Eestlased ootusärevad, sest Dmacki meeskond tõi Saksamaal rajale uued asfaldirehvid, mis meeskonna sõnul on konkurentsivõimelisemad, kui seni kasutada olnud asfaldirehvid. Kruusarehvide osas tegi Dmack sel hooajal suure sammu edasi ning Ott Tänak koos kaardilugeja Raigo Mõlderiga näitasid, et sobivate olude korral on ka rallivõitmine Dmacki rehvidega võimalik. Asfaldil muidugi sarnaseid lootusi meeskonnal ei olnud, sest asfaldirehvi arendamine on natukene keerulisem, kui hea kruusarehvi arendamine. Ott ja Raigo suutsid Saksamaal olla üsna kiired ning see näitab, et Dmack liigub õiges suunas.

Eestlased hoidsid rallil tugevat viiendat kohta olles taaskord parim Ford edestades selgelt M-Sporti esisõitjat Mads Östbergi. Avapäeva jooksul suurendas Ott tasapisi vahet kuuendal kohal olnud prantslase Lefebvrega ning päeva lõpetas eestlane viiendal kohal. Laupäeval jätkas ta vahe suurendamist ning peale prantslase katkestamist oli ta kindlalt omal kohal, sest eest enam kedagi püüda polnud ning ka tagant keegi kiirusega teda püüda poleks suutnud. Paraku polnud eestlastel taaskord õnne ning laupäeva seitsmendal kiiruskatsel pidid eestlased tehniliste probleemide tõttu katkestama.

Vaatamata katkestamisele näitasid Ott ja Raigo koos Dmacki meeskonnaga, et väike Briti rehvitootja liigub õiges suunas suutes arendada aina paremaid rehve. Loomulikult ei ole asfaldirehvid veel nii konkurentsivõimelised, et Ott ja Raigo ohustaks poodiumit, kuid siiski on see tubli samm edasi võrreldes eelmiste aastatega. Meeskond oli Oti kiirusega rahul ning ka mees ise tunnistas, et nautis rallit ehk vaatamata nullile punktitabelis jäädi ralliga üldiselt rahule.

Viimasel ajal on sagenenud kuulujutud Ott Tänaku Toyotasse suundumise teemadel ehk kuulujuttude kohaselt ongi üks Fordiga sõitev rallisõitja Toyotaga 2-aastase lepingu sõlminud. Raske öelda, kas neil kuulujuttudel on mingi tõepõhi all ning kas see „üks Fordi sõitja“ võiks olla Ott Tänak, kuid fakt on see, et Toyota WRC meeskonna juht Tommi Mäkinen mainis Tänakut ühe kandidaadina. Rallifännid jagunevad kaheks selle uudise valguses – üheltpoolt oleks väga suur saavutus, kui Eesti rallisõitja kuuluks taas tehasemeeskonda, samas ei tea keegi, kui hea on Toyota. Usun, et lähinädalad toovad mingisugust selgust, kuid võib öelda, et üsna kindlasti Ott järgmisel aastal tööta ei jää, sest praegune tööandja Dmack on väljendanud oma rahulolu ja soovivad koostööd jätkata. Tuleb, mis tuleb aga äärmiselt meeldiv on selliseid kuulujutte lugeda ja Dmacki rahulolu kuulda, sest lõpuks on hakanud meeste suur töö end ära tasuma.

M-Sport hävis taaskord

Eelmisel aastal tuli M-Sporti meeskond Saksamaa rallile suurte lootustega – britt Elfyn Evans oli asfaldil head kiirust näidanud ning ka Ott Tänak oli stabiilsust leidmas, kuid eelmisel aastal häviti täielikult ning paremini ei läinud ka sel aastal. Ralli eel teatas meeskond, et asfaldiralli sobib väheste kogemustega Eric Camillile tunduvalt paremini, kui kruus ning ootavad temalt head kiirust. Paraku ei jõudnudki prantslane kiirust näidata, sest sõitis juba esimesel katsel rajalt välja ning hea tulemus oli rikutud. Laupäeval ja pühapäeval jätkati küll sõitmist, kuid erilist kiirust enam näidata ei suudetud.

Palju paremini ei läinud ka meeskonna esisõitjal Mads Östbergil, kes suutis küll ralli lõpetada, kuid seda täiesti olematu kiirusega. Norralane on aastaid MM sarjas sõitnud, kuid endiselt räägib ta, et ei suuda õigeid seadeid leida ning õpib asfaldil sõitmist. Ralli lõpetas norralane kuuendal kohal kaotades võitjale üle nelja minuti ehk norralane oli masendavalt aeglane. Mul on raske uskuda, et meeskonnajuht Malcolm Wilson on sellise sõiduga rahul, kuigi otsesõnu pole ta norralast veel kritiseerinud, kuid ilmselgelt ei saa sellise tempoga rahul olla. Norralase kasuks räägib aga sponsorite toetus, mis on M-Sportile kui erameeskonnale oluline.

Huvitav on jälgida ka meeskonna käitumist Eric Camilli osas, kelle esimene hooaeg meenutab natukene Oti 2012. aasta hooaega selle vahega, et Ott suutis siis korra ka poodiumile jõuda ning tunduvalt paremat kiirust näidata. Meeskonnajuht kritiseeris siis Tänakut üsna avalikult ning aasta lõpus lõpetati eestlasega leping, prantslase puhul on aga Wilson olnud üllatavalt mõistev – vähemalt avalikult ning see tekitab küsimusi. Mõlemad mehed tegid vigasid, kuid eestlane oli kiirem aga sai kriitikat, prantslane ei ole sellist kiirust näidanud aga saab kiita. Kummalised otsused.

Eelnev jutt ei ole kindlasti kibestumus, sest tegelikult ootasin Camilli esimest asfaldirallit suure ärevusega, sest see pinnas peaks talle tunduvalt rohkem sobima. Kruusal on Camilli kohati näidanud üsna head kiirust ning see lubas loota tugevat sõitu, kuid mees sõitis juba esimesel kiiruskatsel teelt välja ja edaspidi hoidis end kindlasti tagasi, et vähemalt mingidki kilomeetrid kirja saada.

 


Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga