Korsika 2016 – Sebastien Ogier võib kindlustada 4. MM tiitli

Autori Margus Kaldma avatar

Autoralli maailmameistrivõistlused naasevad pausilt, mis oli pikem tänu Hiina ralli tühistamisele. Eeloleval nädalavahetusel sõidetakse legendaarne Korsika ralli, mis on sõitjatele keeruline väljakutse, kuid pakub pealtvaatajatele tõelist vaatemängu. Lisaks sõitjatele on ralli tõeline katsumus ka kaardilugejatele, sest rallit tuntakse „10 000 kurvi ralli“ nime all ehk täpne legend ning ajastus on ülimalt tähtsad, sest eksimuse ruumi ei ole.

Sebastien Ogier võib kindlustada 4. MM tiitli

Hooaja punktiarvestuse liidril ja valitseval maailmameistril Sebastien Ogieril on koduradadel võimalus kindlustada oma neljas järjestikune MM tiitel, kui ta võidab ralli ning ka punktikatse. Lisaks ei tohi sel juhul tema meeskonnakaaslane Andreas Mikkelsen teenida üle kolme punkti ning Hyundai mehed Neuville ja Hayden Paddon üle 19 punkti. Norralane Mikkelsen on näidanud asfaldil üpris head kiirust ning seega Ogier Korsika teedel ilmselt veel tiitlit ei kindlusta. Muidugi on võimalus, et Mikkelsen katkestab, kuid siis ei tohiks Hyundai mehed rohkem, kui 19 punkti saada ja sarnaselt Mikkelsenile on Neuville kindlasti poodiumikonkurentsis. Tema meeskonnakaaslane Hayden Paddon veel õpib asfaldil sõitmist ning tema ilmselt poodiumikonkurentsi ei sekku.

Ilmselgelt on suurim favoriit ralli võidule koduradadel sõitev Sebastien Ogier, kes näitas Saksamaal, et tema oskused ja enesekindlus pole kuskile kadunud. Eelnevatel kruusarallidel polnudki tal reaalselt võimalik stardipositsiooni pärast võidu nimel kihutada ning seepärast tundus, et Ogieri enesekindlus on hakanud kõikuma. Siiski Saksamaal ta konkurentidele võimalust ei andnud ning võitis ralli üsna kindlalt. Usun, et Korsikal on heas hoos ka Soomes võidutsenud Kris Meeke, kes on ka asfaldil väga head kiirust näidanud. Ilmselt need kaks meest jagavad ka esimesed kaks kohta, kuid poodiumikonkurentsis on siiski rohkem mehi.

Tugev poodiumikonkurents

Korsikal on poodiumile jõudmise võimalus peaaegu kõigi meeskondade sõitjatel ehk kui Ogier ja Meeke on suurimad favoriidid võidule, siis ülejäänud Volkswageni ja Hyundai mehed jagavad omavahel ära poodiumikohad. Ilmselt suudab Hyundai „raudvara“ Dani Sordo oma kogemused maksma panna ning jõuda sel keerulisel rallil poodiumile. Ma ei usu, et Citroeni teine sõitja Craig Breen suudaks Korsikal samasugust hoogu näidata nagu Soomes, kus ta poodiumile jõudis, kuid kindlasti soovivad Citroeni meeskonnajuhid näha temalt tõusvat tempot.

Ilmselt suudab poodiumikonkurentsi sekkuda ka soomlane Jari-Matti Latvala, kellel eelmine ralli Saksamaal ebaõnnestus tehniliste probleemide tõttu. Soomlane on varasemalt asfaldil üsna head kiirust näidanud ning peale ebaõnnestumist tahab ta kindlasti hea tulemuse saavutada.

Mida suudab Eric Camilli kodustel teedel?

Saksamaal soovis M-Spordi kollanokk Eric Camilli näidata oma tõelist kiirust, sest asfaldil tunneb ta end kodusemalt, kui kruusal sõites, kuid paraku sõitis ta juba esimesel kiiruskatsel teelt välja. Laupäeval ja pühapäeval sai ta sõitmist küll jätkata, kuid esimesel katsel tehtud sõiduviga viis enesekindluse ning uueks eesmärgiks oli koguda võimalikult palju kilomeetreid ehk lõpetada kõik kiiruskatsed. Sellise eesmärgiga mingit kiirust loomulikult näidata ei saa ning seega ootavad rallifännid põnevusega, mida Camilli Korsikal suudab. Usun, et kui ta saavutab enesekindluse, siis suudab ta TOP6 piiril sõita edestades kindlasti sõiduga oma meeskonnakaaslast norralast Mads Östbergi.

Saksamaa ja Korsika rallide vahel oli pikk paus ning norrakas Mads Östberg otsustas oma asfaldilsõidu oskuseid lihvida Saksamaa meistrivõistluste etapil, kus ta pidi leppima teise kohaga, mis on nii kogenud mehe jaoks selgelt nõrk tulemus. Mees ise oli oma teise kohaga ülimalt rahul, kuid minu meelest ei tohiks rääkida asfaldil sõitmise õppimisest mees, kes on MM sarjas sõitnud 10 aastat. Õigemini ta võib rääkida, kuid sel juhul peaks tegemist olema mehega, kes maksab ise enda sõitmise eest ning ma arvan, et järgmisel aastal see nii ongi. Norralane ei suuda isegi enam kruusal head kiirust näidata, rääkimata asfaldirallidest – eelmisel rallil Saksamaal kaotas ta võitjale sisuliselt sõiduga neli minutit, mida on selgelt liiga palju.

Ma olen sel aastal korduvalt Mads Östbergi kritiseerinud ning kui hooaja alguses olin ma veel lootusrikas, et ehk olukord paraneb, siis paraku oleme näinud temalt keskpärast tempot kruusarallidel ning asfaldirallil pidevat vingumist nii auto, kui ka seadistuse osas. Samal ajal, kui norralane viriseb auto seadete ja vähese võimsuse üle võrreldes konkurentidega, suudavad Ott ja Eric näidata korralikku tempot. Poolas oli Ott lähedal võidule, samal ajal Mads ei suutnud eriti midagi ehk asi pole autos vaid mehes.

Ott Tänaku ja Dmacki raske katsumus

Eestlasi Ott Tänakut ja Raigo Mõlderit ning nende meeskonda Dmacki ootab Korsikal raske katsumus. Korsika ralli kiiruskatsed on pikad ning nende teekate on abrasiivne, mis kulutab rehve kiiremini. Saksamaal nägime, et Dmack on asfaldirehvidega arengus suure sammu edasi liikunud, kuid pikematel katsetel tekkis Otil siiski probleeme – rehvid kuumenesid üle ja muutusid pehmeks ehk ei pakkunud enam piisavalt head pidamist. Eelmisel aastal oli Ott Korsikal tõeliselt hädas – meie mees ei leidnud kuidagi õigeid seadistusi ning enesekindlust. Sellel aastal on üle 70% katsetest uued, kuid siiski loodab Ott, et eelmise aasta kogemusest on kasu ning sel aastal suudavad nad enesekindlamalt sõita. Parema tulemuse on siiski raske tänu rehvidele, kuid kui mehed teevad oma töö ära ning jõuavad lõpuni, siis on isegi kuuendana lõpetamine reaalne.

Sellel hooajal on Ott näidanud, et kui olud talle ja rehvidele sobivad, siis suudab ta liidrite tempos sõita, kuid Korsikal ilmselt sellist olukorda ei teki. Peale Poolas ja Soomes näidatud ulmelist  kiirust, muutusid Eesti (spordi)ajakirjanikud ärevaks ning rallifännid lootusrikkaks edasiste tulemuste osas. Loodetavasti saadakse aga aru, et asfaldil ei ole Dmacki rehv veel nii konkurentsivõimeline, et Ott võiks poodiumikonkurentsi sekkuda.

 


Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga