Tänak teenis Tšiilist maksimumpunktid

Tšiili 2019 – Tänak ja Järveoja teenisid maksimumpunktid

Autori Margus Kaldma avatar

Eestlased Ott Tänak ja kaardilugeja Martin Järveoja võtsid ajaloo esimeselt Tšiili MM rallilt maksimumpunktid olles kiiremad ka punktikatsel. Teise koha nimel pidasid tulise võistluse maha kaks Sebastieni – seekord jäi peale Ogier, kuid vanameister Loeb andis nooremale kolleegile kõva lahingu.

Veatu sõiduga maksimumpunktid

Eestlased Ott Tänak ja Martin Järveoja tulid Tšiili rallile hea tundega. Kuigi eelmised kaks võidukihutamist ebaõnnestusid tehniliste vigade tõttu, oli teada, et eestlased on peamised võidufavoriidid. Tšiili ralli oli uus kõigi jaoks ning määravaks sai see, kui hästi said meeskonnad kiiruslegendi kirja – Ott ja Martin töötasid selle nimel ka ülesõitudel ning see tõi ka lõpuks edu. Eestlased said hea hooga juba ralli algusest minema ja tagasi enam ei vaadatud, kuigi olud olid väga keerulised.

Võib öelda, et peamine töö tehtigi võidu nimel ära esimesel päeval, kuid libedates tingimustes on ka esikoha hoidmine keeruline töö ehk lõdvaks ei saanud mehed end lasta. Eriti, kui selja taga käis kõva võitlus erinevate meeste vahel. Esimesel kiiruskatsel tehti väike viga, kui üle libeda puusilla sõites auto välja suri, kuid üldiselt võib öelda, et Ott ja Martin tegid veatu ralli. Ideaalse nädalavahetuse muutis veelgi paremaks punktikatselt teenitud punktid ehk nädalavahetuselt teeniti maksimumpunktid.

Vanameister Loeb näitas klassi

Kui rallivõitjates kahtlusi ei tekkinud, siis ülejäänud kohtadele käis kõva heitlus, kuhu andsid oma panuse nii Thierry Neuville, Kris Meeke, Jari-Matti Latvala, kui ka kaks kanget prantslast, kes lõpuks poodiumikohad ka omavahel jagasid. Pidasin ralli eel üheksakordset maailmameistrit Sebastien Loebi mustaks hobuseks ning nii ka läks – kuigi ta võidukonkurentsi ei sekkunud, andis ta noorematele kolleegidele vägeva lahingu.

Reede hommikul kulus Loebil paar katset, et autot kruusal tundma hakata, kuid peale hoolduspausi sai ta asjad enda jaoks klappima ning alustas marulise tempoga jahti kõrgematele kohtadele. Kuuekordne maailmameister Ogier püsis samal ajal kindlalt teisel kohal – Otile jäi ta katse-katselt alla, kuid ülejäänusid edestas napi, kuid piisava varuga. Esimene võistluspäev lõpetati kohtadel teine ning kuues, kuid vahed olid üpris väiksed.

Teisel päeval hakkas juhtima, esmalt käis üle katuse Kris Meeke ning seejärel sõitis rajalt välja Neuville, millega Loeb tõusis Jari-Matti Latvala kannule neljandaks. Tasapisi vähendas prantslane vahet ning enne teise päeva viimast kiiruskatset lahutas teda soomlasest kõigest 3,9 sekundit. Paraku jäid rallifännid põnevast duellist ilma, sest Latvala sõitis päeva viimasel katsel kivi otsa ning oli sunnitud katkestama.

Sebastienite duell

Kahe prantslase vahe oli vähenenud 16 sekundi peale, mida oleks olnud sõiduga keeruline tagasi teha, kuid vanameister Loebile tuli appi ilmataat – kui tema sai katse läbida kuivades oludes, siis Ogier sai juba vihma, mille tulemusel kaotas ta katse võitnud Loebile tervet 11 sekundit. Enne viimast päeva lahutas kahte prantslast 5,1 sekundit.

Viimase päeva esimene kiiruskatse sõideti pooleldi niisketes oludes, kus kaarte segas ka udu ning siin otsustas Loeb rünnata – 12,5km kiiruskatsega võttis ta Ogierilt tagasi 4 sekundit ning enne viimast kolme katset lahutas kahte prantslast 1,1 sekundit. Järgnevatel katsetel võttis Ogier siiski oma, kuid kahtlemata andis vanameister Loeb nooremale kolleegile väärika lahingu. Arvestada tuleb, et tegemist Loebi jaoks oli tegemist esimese kruusaralliga Hyundai roolis, kuid ometigi suutis ta seadistuse kiirelt paika saada ning ründmata asuda. Võitja Tänakuga ta sammu pidada ei suutnud, kuid ülejäänud meestele näitas, et vorm võib olla ajutine, kuid klass on igavene. Ulme vana!

Neuville hirmuäratav õnnetus

Tšiili ralli teisel päeval elasid Thierry Neuville ning kaardilugeja Nicolas Gilsoul üle õnnetuse, mis oli tõeliselt hirmuäratav. Teisel kiiruskatsel oli üks kurv liiga optimistlikult kirja pandud, kurv läks pikale ning teeserv-kraav viskas auto üle katuse. Kuna hoog oli suur, rullis Hyundai üle katuse 7-8 korda – auto oli üsna katki, kuid mehed pääsesid õnneks vaid põrutustega. Mõlemad mehed viidi haiglasse kontrolli – kaardilugeja Gilsoulil oli õnnetuse järel probleeme tasakaaluga ning Neuville ei saanud jalale toetuda, kuid õnneks polnud neil midagi tõsist.

Omamoodi õõvastav ning tülgastav oli lugeda Eesti “rallifännide” reaktsioone Neuville õnnetusele – need olid kohati parastavad ning mõnitavad, mis on lihtsalt kurb. Olgu sõitja millise iseloomuga tahes, kuid õnnetused pole nalja tegemise või parastamise koht – mehed riskivad igal katsel oma eluga, et meile, fännidele rõõmu teha. Auto sai tugevalt kannatada ning ilmselgelt mehed rajale ei naasnud. Belglased kukkusid MM sarjas kolmandaks, kuid vahed on esikolmiku vahel väiksed ning võitlus läheb edasi. Loodetavasti ei mõjuta õnnetus meeste edasist hooaega, sest senini on Tänaku, Ogieri ja Neuville duell väga nauditav olnud!

Masendav Mikkelsen

Nädalavahetuse pettumuse auhinna võib taaskord anda Andreas Mikkelsenile, kes suutis mõnel katsel isegi WRC2 sarja autodele alla jääda. Argentinas teenitud teise koha järel näis, et mees on enesekindlust ja hoogu taasleidmas, kuid paraku oli ta Tšiilis masendavalt aeglane. Norralane rääkis iga kiiruskatse lõpus, et näeb, et asjad paranevad ning ta kohaneb autoga aina rohkem, kuid ajad seda ei näidanud. Mees on sõitnud Hyundaiga 1,5 hooaega, kuid sähvatusi saab lugeda üles ühe käe sõrmedel.

Ma ei saa aru, kuidas Hyundai meeskond seda aksepteerib – mees “naudib” teise sõitja kohta sel ajal, kui Sordo ja Loeb sõidavad loetud rallidel tunduvalt parematel kohtadel. Eelnevatel hooaegadel head hoogu näidanud Hayden Paddon on sunnitud sootuks osalema kõigest kodustel võidukihutamistel. Saame näha, kauaks meeskonnal kannatust jätkub, kuid mulle tundub, et varsti saab Mikkelsen mõned etapid WRC+ vahendusel “kaasa teha”.


Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga