Mehhiko ralli eelvaade

Autori Margus Kaldma avatar

Sellel nädalavahetusel sõidetakse autoralli maailmameistrivõistluste kolmas etapp Mehhikos, Leoni ümbruse vaatemängulistel teedel. Mehhiko ralli on seekord WRC sarjas kavas kümnendat korda ning on muutunud aastast aastasse järjest populaarsemaks nii sõitjate, kui ka fännide hulgas. Mehhiko rallist on Eesti rallifännidel head mälestused 2004. aastast, mil kerkis esimeseks rallivõitjaks eestlane Markko Märtin. Tema meeskonnakaaslane F. Duval lõpetas ralli teisel kohal ning tõi M-Spordi meeskonnale kaksikvõidu.

Mehhiko on aasta esimeseks kruusaralliks, kuid tegemist pole kindlasti lihtsa ralliga, sest ralli sõidetakse mägedes ning seetõttu on autode mootoritel umbes 20% vähem võimsust. Vähem võimsust tähendab aga seda, et sõitja peab suutma sõita võimalikult sujuvalt, iga liigne libisemine võtab autol hoogu maha ning selle uuesti kogumiseks läheb kauem aega, kui tavaliselt. Lisaks on raskem ka sõitjatel, kes peavad samuti saama hakkama väiksema koguse õhuga ning õhutemperatuur seejuures on kõrge, autos sees veelgi kõrgem. Konditsioneere tänapäevastel WRC autodel ei kasutata, mõned autotootjad on küll proovinud erinevaid lahendusi, kuid kuna jõudu on autodel isegi vähem, oleks see konkurentidega võrreldes liigne võimsuse kaotus. Seega saavad Mehhikos vatti nii autod, kui ka sõitjad.

Võidusoosikuid on mitmeid

Suurima favoriidina läheb rallile vastu esimesed kaks rallit võitnud valitsev maailmameister Sebastian Ogier, kes loodab võtta kolmanda võidu järjest. Kindlasti ei saa see talle kerge olema, sest ta stardib esimesel kahel päeval esimeselt kohalt ning kruusarallil tähendab see tee puhastamist teistele. Kindlasti näitavad head minekut ka teised Volkswageni sõitjad Andreas Mikkelsen ning Jari Matti Latvala, kellest viimasel on eriti oluline lõpetada ralli heal kohal. „Ma ootan Mehhiko rallit väga, ma stardin neljandana ning see on väga hea positsioon ralli alustamiseks. Minu eesmärgiks on vähendada vahet Neuville, Mikkelseni ning Ogieriga niipalju, kui võimalik, sest kaotasin punkte Rootsis. Ma ei saa endale lubada enam ühtegi viga, sest kui te vaatate ajas tagasi, siis enamus maailmameistreid on punkte teeninud igalt rallilt,“ sõnas Latvala ennem rallit.

Suured ootused on ka norrakal Mads Ostbergil, kes on näidanud Mehhikos väga head kiirust ning juhtinud rallit, kuid on alati erinevate probleemide pärast oma koha kaotanud. Sel aastal on Citroen Mehhiko ralliks oma autole mitmeid uuendusi teinud ning Ostberg vaatab lootusrikkalt tulevikku. „Mehhikos läheb sõiduviga kalliks maksma, tehes vea ei kogu auto hõreda õhu käes nii kiiresti hoogu, kui tavaliselt. Mul on üsna puhas sõidustiil ning seetõttu usun, et mul on sellest kasu,“ sõnas norrakas.

Hyundai toob rajale uuendatud auto

Hyundai meeskond toob Mehhikos rajale uuendatud auto, peamiseks uuenduseks on uus kütusepihustamise süsteem, mis aitab leevendada hõredast õhust tingitud võimsuse probleemi. Hyundai katsetas uut süsteemi eelmisel nädalal Hispaanias ning mootorile tehti lisa testimised meeskonna peakorteris Saksamaal. „Kõrgus merepinnast on üks peamiseid faktoreid sel rallil seega simuleerisime neid tingimusi mootori testpingis,“ selgitas meeskonnajuht Michel Nandan ning lisas „Lisaks katsetasime hoobadega käiguvahetust, mis vajab veel natukene häälestamist, kuid Argentiina ralliks saame sellega kindlasti valmis“. Hyundai saavutas eelmisel aastal Mehhikos esimese poodiumi ning see aasta loodavad nad seda tulemust kindlasti korrata või isegi parandada. „Mehhiko on viimastel aastatel olnud minu üks lemmikuid, mul on seal hästi läinud. Meeskond teeb kõvasti tööd auto arendamisel ning mõned uuendused on veel tulemas. Loodan, et suudame korrata eelmise aasta head tulemust ning lõpetada sellelgi aastal poodiumil,“ sõnas Hyundai meeskonna esipiloot Neuville. Hyundai teise numbrina stardib taas vigastuse tõttu Rootsi ralli vahele jätnud Dani Sordo, kes loodab samuti heal kohal ralli lõpetada. Kolmanda Hyundai autoga stardib Rootsis väga head kiirust näidanud Hayden Paddon.

Ott Tänak loodab näidata head kiirust

Ott Tänak näitas Rootsi rallil väga head stabiilsust ning puhast sõitu, lõpetades Rootsi ralli väga korralikult neljandal kohal. Mehhiko rallil loodab mees Rootsi ralli heast emotsioonist kasu lõigates kasvatada enesekindlust ning näidata head kiirust. Lisaks on eesmärgiks vältida vigasid. „Meil on eelmisest aastast häid mälestusi Mehhiko rallilt. See on keeruline ralli ning tähtis on vältida vigasid, kui me seda suudame, siis usun, et suudan kasvatada ka kiirust,“ sõnas Eestlane. Mehhiko ralli on aasta esimeseks kruusaralliks ning Ott sõitis WRC autoga kruusal viimati eelmise aasta septembris, mis on kindlasti oma jälje jätnud. „Sõitsime viimati kuival kruusal WRC autoga eelmisel aastal ning seetõttu olid esimesed kilomeetrid natukene imelikud, kuid kahe testipäevaga suutsime hea tunnetuse leida,“ ütles Tänak M-Spordi pressiteenistuse vahendusel.

Mehhiko ralli ajakava

(Eestil on Mehhikoga ajavahe +8 tundi, seega kuupäevad võivad natukene erineda ralli ametlikust ajakavast, mis on kohaliku aja järgi)

Esimene päev – 05.03.2015 Pikkus Kohalik aeg Eesti aeg
SS1 STREET STAGE GUANAJUATO (Otse) 1.01 19:09 03.09
SS2 SUPER SPECIAL 1 4.60 20:29 04.29
Teine päev  – 06.03.2015
SS3 LOS MEXICANOS 1 9.91 09:02 17.02
SS4 EL CHOCOLATE 1 44.13 09:35 17.35
SS5 LAS MINAS 1 15.54 10:38 18.38
SS6 STREET STAGE LEÓN 1 1.37 12:16 20.16
SS7 LOS MEXICANOS 2 9.91 14:59 22.59
SS8 EL CHOCOLATE 2 44.13 15:32 23.32
SS9 LAS MINAS 2 15.54 16:35 00.35
SS10 SUPER SPECIAL 2 4.60 18:10 02.10
Kolmas päev – 07.03.2015
SS11 IBARRILLA 1 30.27 09:28 17.28
SS12 OTATES 1 42.90 10:41 18.41
SS13 EL BRINCO 1 (Otse) 8.25 12:08 20.08
SS14 STREET STAGE LEÓN 2 1.37 13:16 21.16
SS15 IBARRILLA 2 30.27 15:09 23.09
SS16 OTATES 2 42.90 16:22 00.22
SS17 EL BRINCO 2 8.25 17:15 01.15
SS18 SUPER SPECIAL 3 4.60 18:10 02.10
Neljas päev – 08.03.2015
SS19 GUANAJUATITO 55.82 09:53 17.53
SS20 DERRAMADERO 6.29 11:16 19.16
SS21 EL BRINCO 3 POWER STAGE (Otse) 12.55 12:08 20.08

Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga