Mehhiko 2019: Kas Toyota on probleemid seljatanud?

Autori Margus Kaldma avatar

Märtsi teisel nädalavahetusel sõidetakse autoralli maailmameistrivõistluste kolmas etapp, milleks on mägedes sõidetav Mehhiko ralli. Ralli eel on peamisteks küsimusteks, kas Toyota on jahutussüsteemi vead, mis painavad nende autot kõrgmäestikes peetavatel rallidel, seljatanud ning kuidas tuleb Ott Tänak toime uue rolliga?

Ott Tänakul uus roll

Mehhiko rallit alustab Ott Tänak uues rollis – esimest korda stardib ta rallile esimesena, sest juhib MM punktiarvestust. Kahtlemata on eestlane varemgi esimesena startinud WRC autodest, kuid kunagi pole ta seda teinud ralli alguses. Mehhikos tähendab esimesena startimine kindlasti ajakaotust, sest lahtist kruusa on palju ning tänu hõredamale õhule on auto mootoritel ka vähem jõudu. Tänu vähenenud võimsusele tuleb sõita puhtalt ning ökonoomselt – iga pikaks lastud kurv tähendab suuremat ajakaotust, kui tavaliselt. Esimesena startides on aga puhastamine vältimatu.

Äärmiselt keeruline on ennustada, milliseks kujuneb Mehhiko ralli Oti jaoks, kuid poodium võiks reaalne olla. Kõik sõltub taaskord esimest päevast – kui ta suudaks lõpetada 5-6 kohal, siis võib poodiumile jõuda. Samas kui eestlane kaotab rohkem ning jääb esikümne lõppu, peab ta ka laupäeval eest startima ehk aega tagasi teha pole võimalik. Varasemad Mehhiko rallid on näidanud, et edu saavutavad sõitjad, kes stardivad tagantpoolt.

Kas Toyota on probleemid seljatanud?

Varasematel aastatel on Mehhikos Toyotal ohtralt probleeme olnud – auto mootorid kuumenevad üle ning sõitjad peavad rahulikumalt võtma ning tehnikat hoidma. Eelmise aasta ralli eel lubas Toyota WRC meeskonnajuht Tommi Mäkinen, et probleemid on seljatatud, kuid avapäeval olid autoga hädas nii Jari-Matti Latvala, kui ka Ott Tänak. Eestlane suutis avapäeva lõpetada vaatamata probleemidele kolmandal kohal, kuid juba teise päeva esimesel katsel purunes eestlase autol turbo ning võistlus tuli pooleli jätta.

Mehhiko ralli on autodele keeruline, sest kiiruskatsetel tõustakse julgelt üle 2000 meetri kõrgusele ning tänu hõredamale õhule on mootoritel vähem jõudu. Meeskonnad püüavad mootori juhtprogramme ümber seadistada ning võtta mootoritest maksimumi, kuid tähelepanu peab pöörama ka ülejäänud komponentidele – näiteks jahutusele. Spetsiifilistel rallidel, eriti Mehhikos ja Argentinas on rohkelt probleeme ning see muudab ralli isegi pisut loteriiks. Eelmisel aastal oli probleeme nii Toyotal, kui ka Hyundail. Varasemalt on ka M-Sporti sõitjad hädas olnud.

Must hobune Dani Sordo

Mehhikos teeb hooaja avastardi hispaanlane Dani Sordo, kes vahetab välja hooaja kahel esimesel rallil startinud Sebastien Loebi. Hispaanlane peab Mehhiko rallit oma üheks lemmikuks ning eelmistel aastatel on ta väga head kiirust Mehhikos näidanud. Tavaliselt on Sordo kiirem asfaldil, kuid viimastel hooaegadel on ta ka kruusal väga kiire olnud ning seega võib teda lugeda Mehhikos mustaks hobuseks. Tänu avastardile saab ta rajale tagant ning saab kindlasti avapäeval sellest kasu lõigata.

Kindlasti võtab pisut aega autoga kohanemine, kuid samas on tegemist väga kogenud rallisõitjaga – Mehhiko ralli on talle 160 võidukihutamine WRC sarjas. Rallide arvult jääb ta alla vaid Jari-Matti Latvalale ning Sebastien Loebile, seega on ta üks kogenumaid rallisõitjaid tänastest sõitjatest. Aastate jooksul on Sordo teeninud küll vaid ühe võidu MM sarjas, kuid seejuures on ta lõpetanud poodiumil lausa 44 korral. Hispaanlast hinnatakse, kui stabiilset sõitjat, kes suudab alati meeskonnale vajalikud punktid koju tuua.

Sebastien Ogieril hea võimalus rallivõiduks

Valitsev maailmameister Ogier ebaõnnestus eelmisel rallil Rootsis, prantslane oli sunnitud avapäeval katkestama, sest sõitis lumevalli ning jäi sinna kinni. Punktikatsel oli ta neljas ning seega teenis ta Rootsist vaid kaks punkti. Tänu kehvale tulemusele kukkus ta MM sarja arvestuses Ott Tänaku ja Thierry Neuville järel kolmandaks, kuid samas annab stardipositsioon talle võimaluse rünnata Mehhiko rallivõitu.

Eelmisel aastal suutis prantslane Mehhikos tänu targale sõidule võita. Avapäeva lõpetas ta eelmine aasta neljandal kohal, kuid tänu konkurentide eksimustele ja ebaõnnele kerkis ta kiiresti neljandalt kohalt esimeseks ning viimase päeva eel juhtis rallit juba kindlalt. Mehhiko on üks nendest rallidest, kus ei pruugi võita kiireim mees – olud on lihtsalt sedavõrd keerulised ning sõita tuleb targalt.

Kris Meeke püüab head tulemust

Tänavuseks hooajaks Toyota meeskonda palgatud Kris Meeke on esimesel kahel rallil olnud üllatavalt stabiilne. Võiks isegi öelda, et tema tegemistest õhkab meelekindlust ning rahulikkust, mida on väga tore näha arvestades, kuidas Citroen temaga eelmisel aastal käitus lõpetades lepingu keset hooaega. Mulle meeldib, et Meeke ei läinud kohe kihutama sarnases stiilis eelmiste aastatega, kus ta püüdis igal kiiruskatsel kiireim olla ning seega lõppesid kihutamised tihti võpsikus. Sel aastal on asjad aga muutunud ning see on tore. Mehhiko rallil on Krisil väga hea võimalus ilusat tulemust püüda, sest ta on Mehhikos alati kiire olnud.

Kaks aastat tagasi võitis Meeke Mehhikos Sebastien Ogieri, kuid siis sai ta nautida tagantpoolt startija eelist, sel aastal läheb ta rajale neljandana. Neljas positsioon pole parim aga samas on see siiski tunduvalt parem, kui päris esimestel ning hoiab rallivõidule kihutamise lootust elus. Saame näha, kas Meeke suudab kahe esimese ralliga kogutud enesekindluse ilusaks tulemuseks vormistada.


Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga